PerfilPerfil   Inicia una sessió per veure els teus missatges privatsInicia una sessi� per veure els teus missatges privats   Iniciar SessióIniciar Sessi�

Aprenent coses noves a Montserrat

Veure tema anterior :: Veure tema seg�ent
Pep Moliner

Registrat: 30 Mai 2005

MissatgePublicat: Ds Set 07, 2013 4:52 pm    Assumpte: Aprenent coses noves a Montserrat Respondre citant

A veure si s�c capa� d'explicar el munt de sensacions abans de la fotografia:

Comen�o dient que s�c un aprenent a muntanyenc, i no s�c res ni ning� i quan esbrines un xic, t'adones que hi ha persones que hi han dedicat la vida a explorar cada raconet de la muntanya de Montserrat i tan sols puc dir que sempre que hi vaig m'impressiona. Tamb� aquest aire m�stic que donen les formes i que va lligat amb la religiositat de molts dels seus racons, amb un munt d'ermites i el monestir de Sant Benet i el de Montserrat on el m�n cat�lic t� la seva m�xima expressi� al nostre pa�s.
Per� sense oblidar la import�ncia de molts fets que si han desenvolupat, el muntanyenc aprenent hi anem a badar, a gaudir, i veure qu� la natura ha treballat unes formes �niques i que l'home ha fet que s'hi pugui anar, fent tantes vies equipades, que en diuen. Nom�s veure que hi ha cadenes i llocs on agafar-se que la majoria de vegades hi s�n posades per persones an�nimes, qu� volen que la resta de la humanitat hi vagi i gaudeixi com ells.

B�, cenyint-me a la setmana passada, hi vaig anar en solitari amb la intenci�, amb una baixada pr�via d'un track que he carregat al gps, una anada i tornada des de Monistrol fins a Sant Jeroni i tornada.

Com an�cdota: em vaig perdre i la canal me la vaig saltar, i cap a on? cap a una ferrata que m�s tard m'han dit que era la Teresina i que ja quan vaig veure qu� me la jugava vaig recular, per no jugar-me-la, ja qu�. Amb sinceritat s�c molt insegur. aix� si; adrenalina per un tub i gaudint com un babau.

Vaig retornar fins al punt que em vaig creure com a punt de retornar a la canal i finalment i de mica en mica fins al capdamunt i ara ja estic a punt per a portar-hi a qui no se la conegui.

Doncs b�: quan li explicava al meu gran amic Jordi Vi�eta, els ulls li feien pampallugues i vaig veure ja aquella expressi� que em fa tremolar les cames: "ja et portar� a un lloc que t'agradar�", i com que hi confio amb ulls clucs, el dimecres d'aquesta setmana he gaudit tant de la seva companyia i coneixement, com d'un munt de llocs que es gravaran al cervell com llocs impressionants amb vistes �niques i en entorns que, tot hi sabent que existien i alguna altra amistat m'hi vol portar, com l'Antonio i pare de l'Oriol, que no hi ha ni un sol rac� de la muntanya que no conegui.

He vist corriols que es poden fer per tothom i he grimpat gaireb� sense moments de perillositat per la meva integritat i que m'ha despertat un nou inter�s per anar trobant aquests llocs que ara se de primera m� que existeixen i segur que trobarem moments per qu� el que jo he apr�s transmetre a tot aquell que hi senti inter�s.

Molt agra�t Jordi, tant pel que m'has ensenyat, com de l'estona que hem passat plegats. Iapoiiinnngg !!

Comen�o amb una fotografia molt representativa: en Jordi Vi�eta senyalant amb el dit cada rac� que coneix i m'explica. Resulta que les pedres tenen nom, les agulles, les canals, els corriols... gr�cies Jordi !!

una setmana abans d'anar amb el Jordi, vaig aparcar el cotxe a Monistrol i per la canal dels Angels, passant per Monestir de Sant Benet i fins a Santa Cecilia on agafar� direcci� a la canal de Sant Jeroni

un r�tol ben modern i que aguanta el pas del temps. I al ser un lloc on no freq�enta massa gent, segueix en plena forma

Bella panor�mica, per un lloc que no havia passat fins el dia d'avui

sense imaginar el que m'esperava, faig veure que �s necessari agafar-se: estic a un pam de terra

oi?

Aquesta cam� �s el de Sant Jeroni, i a la pared preparada per agafar-se

jo diria que la canal est� un xic complicada, per� es pot fer de moment

I aqu� resulta que m'havia equivocat i anava cap a la canal de la Teresina, ignorant de mi

Vols dir que �s per aqu�, nen? em sembla que ens estem embolicant

Encara fem bona cara: millor dit, la cara de sempre quan no hi ha problema

B�, vaig pujar fins que em vaig atrevir i vaig girar cua quan vaig veure molt aeri. Un altra vegada ser�, quan anem millor preparats.

Sa i estalvi, sortim de la canal

Encara que baixant veiem escaletes com aquestes. Encara que sembla insegura, es pot fer b�

Ens fem una foto pr�via a la baixada d'escala: quina proesa. Ni el Kiliam

Vaig passar per un lloc on hi havia aquests fruits del bosc, que ja han passat a millor vida.

Una bona frase. Aqu� viu la Teresa Forcades, que segur qu� n'heu sentit a parlar

Monestir de Sant Benet.

I per aquest recorregut es veu a passar el funicular que puja de Monistrol al monestir

Quan li vaig explicar en Jordi aquesta excusi�, es va animar a fer aquesta d'avui, just una setmana despr�s

Ens fem una fotografia als degotalls, que diu que a l'hivern de vegades la pedra est� coberta d'aigua gelada. Ho comprovarem, segur.

Aquestes bestioles, mare i filla, estaven just a 2 metres nostres. Em va fer gr�cia que tot i la juventud de la xicarrona, caminen en pared quasi verticals

Aqu� �s on estaven i que sense voler hem espantat

Crec que em va dir que era la prenyada

i em senyala Sant Salvador, que �s el nostre punt m�s emocionant

L'urbanita de la muntanya ataca fort

mama por. I ara !! no te res de l'altre m�n, m�s aviat d'aquest. Ja us hi dur� quan vulgueu, ja que en Jordi ha tingut la gentilesa de portar-m'hi

I ara ve la darrera dificultat abans no arribem dalt

I ja est�,

En Jordi aixevava el bra� i projectava una ombra als n�vols que ens encerclaven. Tot un espectacle

Es un home engantxat a la muntanya. Per cert dissabte far� la Matagalls per vintena vegada

Amb fotografia s'aprecia un xic nom�s de l'inmensitat

davant ten�em un lloc on feia estona que en Jordi es mirava, on la grimpada d'anada no era dif�cil. Si: la de tornada.

va de cul

imagina't; ve a buscar-me la c�mera per retratar a l'urbanita muntanyenc

Ja respirant m�s tranquil, despr�s de fortes emocions

La prenyada

Una ermita, on el r�tol posava que hi ha un gos ferit. Segur que �s per qu� a dins hi ha alg� qu� no vol que es obri la porta.

Aquesta es diu "La m�mia"

Si abans heu vist el monestir de Sant Benet, ara veieu l'ermita de Sant Benet

Diu que es diu el pas dels francesos, donat que els esperaven aqu� i els pelaven

I ja som a la pla�a del monestir, com gaireb� sempre plena de peregrins, turistes, senderistes, corredors i algun pixapins.

B�, ha valgut molt la pena i si dem� no plou, tornar� a donar un tomb per algun d'aquests racons. Agrait si m'has seguit, i fins a la propera

Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat Visitar pàgina web de l'autor Yahoo Messenger MSN Messenger
Publicar un tema nou   Respondre al tema    ï¿½ndex del F�rum de ENTRENAMENTS GRUP - TERRASSA -> RACÓ D'ENTRENAMENTS Totes les hores s�n GMT + 1 Hora
P�gina 1 de 1

No pots publicar nous temes en aquest f�rum
No pots respondre a temes en aquest f�rum
No pots editar els teus missatges en aquest f�rum
No pots esborrar els teus missatges aquest f�rum
No pots votar a les enquestes en aquest f�rum