PerfilPerfil   Inicia una sessió per veure els teus missatges privatsInicia una sessi� per veure els teus missatges privats   Iniciar SessióIniciar Sessi�

Cavalls del Vent 29/9/2012 ( 85 Km "la cursa" )

Veure tema anterior :: Veure tema seg�ent

Registrat: 07 Jul 2009

MissatgePublicat: Dl Oct 08, 2012 8:39 am    Assumpte: Cavalls del Vent 29/9/2012 ( 85 Km "la cursa" ) Respondre citant

MissatgePublicat: Dl Oct 08, 2012 9:04 am    Assumpte: Respondre citant

" �nims Pau "

Primer de tot una mica de cultura sobre el logotip de Cavalls del Vent.

Al T�bet tenen una tradici� de nom B�n Po on practiquen una cosa que es diu lungta i que serveix per augmentar la fortuna i la capacitat per arribar al Cavall del Vent. El primer o el tercer dia del Nou Any als cims tibetans invoquen als esperits de les muntanyes fent ofrenes de fum i repetint mantras, refor�ant aix� la seva �nima i assegurant-se l'�xit per a les aventures futures. Per resar, els tibetans fan servir unes banderes d'oraci� de cinc colors. Doncs b�, una de les figures de cavalls que sortia en una d'aquestes banderes �s l'origen del logotip de la travessa pel Parc Natural del Cad�-Moixer�.

Abans de la cursa:

Sortida de Terrassa a les 5:30 arribada a Bag� a les 6:45.
Aparco el cotxe al passeig i vaig a buscar el dorsal que aquest any el donen al pavell�. A pocs metres d'arribar-hi em trobo a en Jordi Roset, entrem junts i agafem el dorsal on per sorpresa em trobo la Lola que hem cometa que ella no li va tocar dorsal al sorteix pero al seu marit si, ens desitgem molta sort i torno al cotxe.
Com que encara queden aproximadament unes dues hores, decideixo dormir al cotxe fins a les 7:15( m�bil en silenci ).
A les 7:00 hem desperto i veig que tinc 3 o 4 trucades de l'Agus i del Javi. Els truco i quedem al bar de la pla�a del poble. A l�arribar hem trobo en Javi,Oriol i Agus. Despr�s d�esmorzar en Javi i jo ens anem al cotxe a disfressar mentres l'Agus i l�Oriol se�n van al Niu de l'Aliga per veure la cursa en plena pujada.

Material

Sabatilles Asics (model dona)
Mitjons Salomon
Escalfadors EXO Salomon
Pantalons salomon fins al genolls
Samarreta de cursa
Gominolas de cafeina
1 litre d'aigua
0,5 cl powerade
Paravent Quechua per completar b� l�equip ( jajajajaaj)

La cursa
Dia 29 de setembre del 2012 a les 9:00h, poblaci� Bag�. En front uns 85 kms amb un desnivell acumulat superior als 12.000m.

Estrat�gia de cursa:
Gaudir i intentar millorar el temps de l'any passat tot i la previsi� de mal dia. Decideixo fer cas a un company de feina i a el Josu� que m'aconsellaven deixar el rellotge i c�rrer per sensacions sense tindre cap refer�ncia de temps.

Moments previs a la sortida:
Aquest any feien calaixos de sortida. A mi m'havia tocat estar just al darrera de la �lit "casi n�". La cosa �s que ara m'ha impactat m�s que no em sorpren�s estar all� amb l��lit. Tot just al davant amb ells. En cap moment vaig estar negit�s, tot el contrari estava super relaxat( entenc que el meu cap s'havia que la feina estaba ben feta).

Sortida:
Bag� ( 788 m )- Rebost (1640 m ) Total 7,5 kms
Sortida r�pida!!!!!! Per� que fem!!!! Que aix� �s molt llarg!!!!! Anem agafant ritme per� el cardio es dispara, just a l�arribar al primer corriol de pujada, decideixo caminar. Comen�a la primera pujada i comen�o a suar, aqui em trec el paravent i me�l posso a la cintura. Com em va passar en l'�ltima cursa, els bessons es v�ren tornar a pujar, quina merda!!! Doncs res, a afluixar el ritme i a l �arribar al Niu ja es baixaran. Quina putada!!!!. Segueixo caminant i en els trams plans corrents on els bessons afluixaven una mica.

Seguim corriol amunt fins a agafar una trialera ample de baixada que ens dur� al Rebost.

Rebost ( 1640 m ) - Niu de l'�liga (2520 m) Total 13, 61 kms

Temps d�aturada al refugi = 30 segons. A agafo un parell de peces de fruita i seguim.
Aqui arriba el primer tram de baixada curt per� que serveix per veure com est� el terreny( molt de fang) i per acabar de fer net amb els bessons. Aix� pinta b�.
Primeres rampes de pujada al Niu. Comen�a a ploure. Paravent i cap amunt. Amb les presses la cremallera se�m queda travada a l'al�ada del pit i no puc tancar-la fins dalt. Les sensacions comencen a ser molt bones tot i la pluja i el fred que fotia. Practicament tota la pujada la faig amb molt de p�blic mirant i animant, es m�s en molt dels trams vaig c�rrer perqu� la gent que ens animava s'anim�s i entresin en calor. Entre tots ells estava l�Oriol( no el vaig veure) i l'Agus que hem va fer una foto de record. Gr�cies pels �nims nois!!!!!!
L'�ltim tram abans d'arribar al Niu el faig tot corrents a un ritme molt b�, aix� pinta b�!!!!

B�, ja tenim una de les pujades m�s dures al Sac!!!!Le sensacions s�n bon�ssimes tot i fer un fred que pela.

Niu de l'�liga ( 2520 m ) - Refugi del Serrat de les Esposes( 1511 m ) Total 28,24 Kms
Veient el fred que feia vaig decidir no parar els avituallaments per no perdre la temperatura corporal, perqu� sin�...... segur que v�nen els mals pensaments de la retirada. Era un dia molt f�cil per retirar-se.
Temps d'aturada al refugi = 30 segons. Agafo un parell de peces de fruita i cap avall.
Comen�a la primera baixada t�cnica i m�s, amb els tipus de terreny. Enfangat de la pluja que no deixa de caure. Com sempre, hem passen a les baixades uns quants corredors hem passen com a motos, per� b�, que i farem! Ja ho tinc asumit! Caic una,dues, tres vegades, per� res de l'altre m�n. Cul marr�, mans plenes de fang....... El cam� comen�a a planejar on agafo ritme c�mode. Les sensacions s�n molt bones per� les mans comencen a perdre temperatura molt rapidament. Em posso el gorro i les mans per dins del paravent. Troto l� inici de la pujada a Penyes altes, corono i torno a agafar un ritme molt c�mode que em permet anar avan�ant a uns quants corredors. Arribo al refugi amb bones sensacions.

Refugi del Serrat de les Esposes( 1511 m ) - Refugi dels Cortals ( 1610 m ) Total 33,24 Kms

Temps d'aturada al refugi = 1 minut.
Com s� que s�apropa una pujada en la que no puc c�rrer; agafo un tros de p� amb formatge i fuet, un parell de tro�os de fruita, gominoles i surto cap amunt tot menjant tranquil.lament. Aqu� veig corredors que normalment hem treuen 1 hora en aquesta cursa, ara anem junts. Els meus pensaments eren de:" ostres doncs si que van tocats!".

Despr�s d'una estona pujant coronem. I, a c�rrer un altre cop a ritme, ja que el tram que s�apropa �s pla i fa baixada.El primer tram de baixada �s molt t�cnic. Torno a caure una, dues, tres..... Un grapat de vegades! Un altre cop hem passen varis corredors, per� res "no problema". Segueixo a bon ritme fins a arribar al refugi amb unes sensacions bones per� amb for�a fred a les mans i amb unes �llagues� a les angonals i entre les cames degut a la fricci� del pantal�/aigua/pell, la vaselina ja no fa el seu efecte i s�c burro a no aturar-me i possar-me, per� amb el fred que feia....... A part, les mans no les podia palpar per culpa del fred, comen�aven a estar engarrotades.

Refugi dels Cortals ( 1610 m ) - Refugi de Prat d'Aguil� ( 2010 m ) Total 43,92 kms

Temps d'aturada al refugi = 1 minut.
Agafo un tro� de pernil, formatge, un parell de peces de fruita i gominoles.
El tram que s�apropa ara �s dels mes macus que hi ha per� dels m�s cansats a fer. Al coronar el coll de Vimboca tinc les mans blaves del fred. La cara congelada i les cames vermelles. Ara toca perdre al�ada on incremento el ritme per intentar suar i aix� agafar una mica de temperatura corporal. Sembla que la cosa va b� i la temperatura corporal de mica en mica aumenta! El terreny est� molt moll i en trams plans fins i tot em caic per culpa del fang, somric i ; Som-hi un altre cop! Despr�s d'un tram llarg de puja ibaixa, c�rrer/camina veiem el refugi de Prat d'Aguil�. Aqui em passa una cosa curiosa. Em passa un noi i em diu:" Oye: T� que v� a hac�? Sigues o plegas?" jajajja. Ostres doncs no m'ho havia parat a pensar( aix� �s bona senyal), el miro i li dic: " Qu� va,que va! Qu�tate esos pensamientos de la cabeza i a seguir !!!!".

Refugi de Prat d'Aguil� ( 2010 m ) - Refugi Llu�s Estassen ( 1668 m ) Total 55,8 kms

Arribo al refugi i veig un grapat de corredors tots dins de la carpa amb les mantes t�rmiques i tots tremolant. Ufff! Quina mala pinta que t� aix�! Un de la organitzaci� hem demana el dorsal per agafar la meva bossa de recanvi. El miro i li dic que no tinc i que estic b�.
Temps d'aturada al refugi 1:30 minuts, agafo un tro� de p� amb pernil,fuet un parell de peces de fruita i un grapat de gomilones. Tot aix� amb les mans que no les podia ni tancar! Una noia hem va ajudar a possar-me les gomilones a la butxaca!!No podia. Quin mal! Quin fred!

Sortim pocs corredors pujada amunt i mentres, menjo el tro� de p� amb pernil.
La pujada �s molt dura i fa molt fred. Comen�o a perdre pistonada amb els pocs corredors que pugem. Coronem. Amb unes sensacions molt dolentes i aqu� comen�a el meu calvari particular. Aqui s�apropa un tram que pica una mica de pujada per� que es pot c�rrer. Vaig corrents per� a un ritme molt lent. Comen�o a tindre molt fred, el vent bufa i la sensaci� t�rmica diria que �s inferior a 0�. Comen�o a patir molt per culpa del fred. Em passen un parell de corredors i hem pregunten que com estic( en aquest trams tots ens voliem ajudar perqu� eren moments dif�cils/dolents per tots), els i comento que estic m�s o menys b� i que tirin.Segueixen al seu ritme. Parlo amb mi mateix:" Vinga �lex! Has de c�rrer r�pid; aix� perdr�s al�ada i guanyar�s temperatura!!! Estic molt fotut, diria que s�n els inicis de la hiport�rmia. La ment comen�a a dubtar si c�rrer o caminar, per� intento ser fort i seguir corrent, uuuffff.!!! Quin fred! Quin patiment! Arribem a un tram de baixada molt t�cnica amb molt de fang on torno a caure una,dues, tres...... no s�.... moltes vegades! L'impacte de les mans a terra �s mortal. No les puc tancar, fan molt de mal!!!!! Les tinc totalment engarrotades.
Per fi arribo a la pista que ens dur� al refugi de l�Estassen. Estic gelat! Comen�o a desvariar. Tinc les cames molt fredes i :" Aix� que dir� �s molt lleig, per� va succe�r": Per agafar temperatura decideixo: Pixar-me a sobre!!!!, amb el que comportava aix�, ja que recordeu que us he comentat que tenia unes llagues a les angonals i entre cames, aix� que al notar el pip�i per la ferida!!! AAAAhHHHH!! No us ho podeu imaginar!!! Un crit de dolor i a seguir corrents!!!!!! Quin mal!!!! Hem passa un corredor i decideixo intentar seguirlo. Despr�s d'una bona estona de patiment arribem al refugi d'Estassen.Per fi!!!!

Refugi Llu�s Estassen ( 1668 m ) - Refugi del Gresolet ( 1243 m ) Total 59,11 kms

Arribo al refugi i demano si us plau una mica de caldo calent. Qu� b� que est�!!!! Em prenc en total uns 4 o 5 gots. Agafo temperatura rapidament. Comen�o a moure tots els dits de les mans!!!!!
Espero que el company surti per seguir-lo, vull fer la baixada m�s t�cnica acompanyat.
Temps d'aturada al refugi 5 o 6 minuts.

Fem la baixada m�s t�cnica de la cursa molt lents per� sense caure gaires vegades. Anem b�. Estem agafant temperatura gr�cies al descens de l�altura.
Arribem al refugi de Gressolet.Anem b�!!!!

Refugi del Gresolet ( 1243 m ) - Ermita de Sant Mart� ( 990 m ) Total 67,9 kms

Aqu�, un altre cop 4 o 5 gots de caldo, unes gomilones i a c�rrer!!!!!!!
Temps d'aturada al refugi 2 minuts.
La temperatura corporal �s bona. Come�a una de les �ltimes pujades!!!!! Em costa pujar per� vaig fent. A la fi, coronem!!!! Comen�a la baixada. Com no, �s molt t�cnica, per� em llen�o a per totes!!!! Joder! Qu� b� que estic!! He passat la crisis i ara estic com nou!!!! Les cames volen m�s i m�s i m�s!!!!! D�u meu!!!! Estic plet�ric!!!!! No s� quin temps porto, per� estic gaudint com un nen petit!!!!!
Per cert, com que aquests any hem sortit una hora abans tenim m�s hores de llum. Els altres any m'havia de possar el frontal al refugi de Gressolet, i ara ja estic arribant a Sant Mart� amb llum. Despr�s de c�rrer molt c�mode i tot gaudint de la pluja,les muntanyes...... arribo a Sant Marti.

Ermita de Sant Mart� ( 990 m ) - Refugi Sant Jordi ( 1565 m ) Total 72,94 kms

Arribo al refugi i....... M�s caldo!!!!! Qu� bo que est�!!!!!! Vaig pensar: Li dir� a la dona que no cal que es passi tres hores fent caldo perqu� aquesta marca est� bon�ssima!!!! Jajaajaaj !!!!Caram al el Caldo Aneto!Us el recomano!!!

De sobte, els meus ulls veuen uns croissant farcits de xocolata amb farrina blanca per sobre!!!! Mare meva !!!!! Penso que els ulls se�m van desencaixar i molt m�s la boca jajaja Agafo un,dos i tres, Bon�ssims!!!!! jajajaja
Temps d'aturada( per culpa dels croissants) 3 minuts.
Surto a tota merda direcci� Cal Cerdanyola. La baixada la faig a tota merda!!!!! Arribant els Empedrats on m'he de possar el frontal perqu� ja no es veu. La pujada dels empedrats es fa molt dura.Comen�a a baixar la temperatura corporal Comen�o a tenir fred!!!! Merda!!!! Deixo de tindre sensibilitat al dits( Merda una altre vegada nooooo!!!!!). Despr�s de creuar el riu amb aigua fins als genolls, grimpar per les pedres, caure per culpa del fang i tornar a agafar molt de fred, arribo al Sant Jordi just amb dos corredors. Quin rasca que fa aqui!!!! Els voluntaris que estan en aquest refugi estan pelats de fred! Pobres! Els hi hem de donar les gr�cies a tots ells!!!

Refugi Sant Jordi ( 1565 m ) -- Bag� ( 788 m ) Total 84,84 kms.

Aqu�, un altre cop 4 o 5 gots de caldo, dos croissants i surto caminant uns segons abans que els altres dos corredors.
Temps d'aturada al refugi 2 minuts.
Comen�a la baixada i per cupa del fred no puc c�rrer. Em passen els dos corredors i decideixo intentar anar amb ells, b� puc mantenir el seu ritme!!!! Perfece! Arribem a la �ltima pujada de totes, coll d'Escriu:
Els dos corredors van an ritme massa r�pid per mi. M'emprenyo jo sol i penso:" Qu� cabrons no m'esperen! Quin poc companyerisme!, per� em dic: �lex �s normal que no t'esperin tothom tenim ganes d'arribar!". Corono i ja nom�s queden 7 o 8 kil�metres de baixada. Tiro pista avall. No �s gens t�cnica i de sobte veig dues lluns, s�n ells !!!!! Desertores!!! Ja us tinc!!!!!! A por ellos!!!!! Faig un canvi de ritme i en poc m�s de 5 minuts ja els tinc. La intenci� era quedarme amb ells, per�..... El meu ritme era molt m�s r�pid que el d'ells. Aix� que Els passo a tota merda! I quan dic: a tota merda �s a tota merda! Sense dir res de res. Callat com una meuca. Torno a fer un canvi perqu� no puguin agafar-me la roda, i penso: ��stos ya no me huelen� Segueixo a ritme r�pid i molt c�mode. Estic flipant. Estic baixant a tota merda i les cames encara volen m�s i m�s i m�s , doncs res: donem-li canya!!!!!!! Per un moment em vagi creure que era en Kilian jajajajjaj!!!!!! Qu� flipat que estava! No us ho podeu imaginar! TOTAL!!! De sobte veig 3 corredors davant meu!!!! Uaaauuuu els passo a tota merda i hem feliciten per anar tan r�pid. JJJJUUUUGGGGUUUUUUU!!!! Estic plet�ric!!!!Qu� flipat que vaig! A pocs metres d'arribar a la carretera passo a un altre corredor!!! Aix� �s massa!!!! Toco Asfalt i torno a fer un altre canvi de ritme!!!! Pero �sto que �s se�ores!!! Que me est� pasando! M�estic convertint en super heroi!!!! Estic ple de for�es!!!!! Despr�s d'uns dos kilometres d'asfalt, on trams els faig amb els ulls tancats gaudint de la pluja que ens ha acompanyat tota la cursa, de la soledat de les muntanyes, el so (silenci) de la nit......... Uiiii!!!!!! Flipat Castells!! Obre els ulls que vas pel mig de la carretera,jejejejeje!!!! Deixem la carretera i ara ens toca unes pujadetes que els altres anys no podia c�rrer, per� que avui les faig com si fos baixada!!!!!Arribo al camping. La gent em felicita. Gr�cies!. Entro a Bag� on nom�s queda una pujada d'asfalt que decideixo fer-la corrents, i, i tant que corro!!! De sobte un noi hem diu: " Molt b� tiu! Quin tiempazo que far�s!!!! Portes poc m�s de 13 hores!� El miro i li dic: Qu������?????? 13 hores??? Agafo les escales de baixada, giro i arc d'arribada amb unes 50 o 60 persones aplaudint com si jo fos en Kilian, MOLTES GRACIES A TOTS. Em giro, miro el crono i veig 13:12:05, INCREIBLE!!!!!!!

Truco a la S�lvia per informar-la que estic b�. Vec una ampolla d'aigua d'un glop amb els ulls tancats i de sobte........ un nen d'uns 6 o 7 anys hem demana una foto! I li dic: Oi tant! D�na�m la c�mara i te la faig. Hem mira i hem diu: " NO no! �s si hem puc fer una foto amb tu!" uuuaaaauuuu!! Ara si que estic flipant!!!! Aix� no li passa ni a en Kilian( b�, �s broma). Poso cara de felicitat, agafo el nen i ja tenim feta la foto del partit!!!!!!.

Saludo a la gent que est� mirant-me i surto corrents cap al cotxe!!!!! La gent hem mira flipant com dient:" Per� encara t� forces??? ".

P.D. A l �arribar a casa veig que tinc els pantalons enganxat a la pell. La �nica manera de treure�ls �s...... ufff quin mal!! Imagineu! Tocar� descansar uns dies fins a curar aquestes ferides de guerra.
Pep Moliner

Registrat: 30 Mai 2005

MissatgePublicat: Dt Oct 09, 2012 5:02 am    Assumpte: Respondre citant

Alex, els teus amics sabem que entre nosaltres tenim una joia en molts sentits: persona, atleta i tots els sentiments que has expressat en la cr�nica que me la he llegit amb el cor encongit per qu� pensava amb la Teresa, i endivinava els llocs que passaves, sense jo no haver-hi estat mai, excepte a Estasen i entorns de Bag�.

Quan la llegia el meu cervell t'imagina a tu, com si vei�s a trav�s dels teus ulls i he patit i gaudit, quan queies, quan et recuperaves, quan corries, quan et retrataves amb el nen. He rigut, tamb�, per tots els pensaments que expresses amb tanta sinceritat i em confirmo: ets per mi un exemple en moltes coses i ara en muntanya, fas de lo dif�cil quelcom que sembla f�cil i que sabem que no ho �s.

Agra�r-te el temps que has dedicat a voler-nos explicar amb tanta precisi� incl�s el temps que t'aturaves i la sinceritat de la t�cnica que en un moment vas prendre per escalfar-te.

Un 10 per tu i la meva m�s sincera enhorabona, tot i la tristesa d'haver perdut per aquests camins a una amiga de tots.
Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat Visitar pàgina web de l'autor Yahoo Messenger MSN Messenger
socanna

Registrat: 05 Mai 2007

MissatgePublicat: Dt Oct 09, 2012 8:56 am    Assumpte: Respondre citant

Uallllaaaa Alex, ets un crack!!!
LLegint la cr�nica,�scom si estigu�s all�!!!
Felicitats, aquests temps que fas est�n en mans de molt pocs!! Ho saps, oi?
Una abra�ada
Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat Enviar email

MissatgePublicat: Dt Oct 09, 2012 10:20 am    Assumpte: Respondre citant

socanna escrigu�:
Uallllaaaa Alex, ets un crack!!!
LLegint la cr�nica,�scom si estigu�s all�!!!
Felicitats, aquests temps que fas est�n en mans de molt pocs!! Ho saps, oi?
Una abra�ada

Gracies Anna!!!

Aixo no ho he dit a ning�, per� en aquesta frase " Despr�s d'uns dos kil�metres d'asfalt, on trams els faig amb els ulls tancats gaudint de la pluja que ens ha acompanyat tota la cursa, de la soledat de les muntanyes, el so (silenci) de la nit......... ", en aquell moment vaig pensar: " que estrany no es normal aquesta sensaci� que tinc".
Estem parlant que aixo seria aprop de les 22:15 de la nit, just el moment on crec que la 3a estava en uns moment cr�tics. Vull imagina que aquell moment vaig intentar ajudar a la seva lluita.

Una llastima.

A la cr�nica no he volgut fer esmena d'aquesta trag�dia per intentar tancar ferides, egoisme??? NO ho se pas, per� be que i farem.

Salutacions
MIGUEL SBD

Registrat: 07 Jun 2009
Ubicaci�: Sabadell

MissatgePublicat: Dt Oct 09, 2012 10:27 pm    Assumpte: Respondre citant

Moltes felicitats Alex !!!! Wink Wink
_________________
correr no es de cobardes
Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat Enviar email Visitar pàgina web de l'autor
Publicar un tema nou   Respondre al tema    ï¿½ndex del F�rum de ENTRENAMENTS GRUP - TERRASSA -> Propostes . Pose'ns les teves curses. Totes les hores s�n GMT + 1 Hora
P�gina 1 de 1

No pots publicar nous temes en aquest f�rum
No pots respondre a temes en aquest f�rum
No pots editar els teus missatges en aquest f�rum
No pots esborrar els teus missatges aquest f�rum
No pots votar a les enquestes en aquest f�rum