Circuits Mossenaires" /> ENTRENAMENTS GRUP - TERRASSA :: Veure tema - Cavalls del Vent 29/9/2012 ( 85 Km "la cursa" )

PerfilPerfil   Inicia una sessió per veure els teus missatges privatsInicia una sessió per veure els teus missatges privats   Iniciar SessióIniciar Sessió

Cavalls del Vent 29/9/2012 ( 85 Km "la cursa" )

Veure tema anterior :: Veure tema següent

Registrat: 07 Jul 2009

MissatgePublicat: Dl Oct 08, 2012 8:39 am    Assumpte: Cavalls del Vent 29/9/2012 ( 85 Km "la cursa" ) Respondre citant

MissatgePublicat: Dl Oct 08, 2012 9:04 am    Assumpte: Respondre citant

" Ànims Pau "

Primer de tot una mica de cultura sobre el logotip de Cavalls del Vent.

Al Tíbet tenen una tradició de nom Bön Po on practiquen una cosa que es diu lungta i que serveix per augmentar la fortuna i la capacitat per arribar al Cavall del Vent. El primer o el tercer dia del Nou Any als cims tibetans invoquen als esperits de les muntanyes fent ofrenes de fum i repetint mantras, reforçant així la seva ànima i assegurant-se l'èxit per a les aventures futures. Per resar, els tibetans fan servir unes banderes d'oració de cinc colors. Doncs bé, una de les figures de cavalls que sortia en una d'aquestes banderes és l'origen del logotip de la travessa pel Parc Natural del Cadí-Moixeró.

Abans de la cursa:

Sortida de Terrassa a les 5:30 arribada a Bagà a les 6:45.
Aparco el cotxe al passeig i vaig a buscar el dorsal que aquest any el donen al pavelló. A pocs metres d'arribar-hi em trobo a en Jordi Roset, entrem junts i agafem el dorsal on per sorpresa em trobo la Lola que hem cometa que ella no li va tocar dorsal al sorteix pero al seu marit si, ens desitgem molta sort i torno al cotxe.
Com que encara queden aproximadament unes dues hores, decideixo dormir al cotxe fins a les 7:15( mòbil en silenci ).
A les 7:00 hem desperto i veig que tinc 3 o 4 trucades de l'Agus i del Javi. Els truco i quedem al bar de la plaça del poble. A l’arribar hem trobo en Javi,Oriol i Agus. Després d’esmorzar en Javi i jo ens anem al cotxe a disfressar mentres l'Agus i l’Oriol se’n van al Niu de l'Aliga per veure la cursa en plena pujada.

Material

Sabatilles Asics (model dona)
Mitjons Salomon
Escalfadors EXO Salomon
Pantalons salomon fins al genolls
Samarreta de cursa
Gominolas de cafeina
1 litre d'aigua
0,5 cl powerade
Paravent Quechua per completar bé l’equip ( jajajajaaj)

La cursa
Dia 29 de setembre del 2012 a les 9:00h, població Bagà. En front uns 85 kms amb un desnivell acumulat superior als 12.000m.

Estratègia de cursa:
Gaudir i intentar millorar el temps de l'any passat tot i la previsió de mal dia. Decideixo fer cas a un company de feina i a el Josué que m'aconsellaven deixar el rellotge i córrer per sensacions sense tindre cap referència de temps.

Moments previs a la sortida:
Aquest any feien calaixos de sortida. A mi m'havia tocat estar just al darrera de la èlit "casi ná". La cosa és que ara m'ha impactat més que no em sorprenès estar allà amb l’èlit. Tot just al davant amb ells. En cap moment vaig estar negitós, tot el contrari estava super relaxat( entenc que el meu cap s'havia que la feina estaba ben feta).

Sortida:
Bagà ( 788 m )- Rebost (1640 m ) Total 7,5 kms
Sortida ràpida!!!!!! Però que fem!!!! Que això és molt llarg!!!!! Anem agafant ritme però el cardio es dispara, just a l’arribar al primer corriol de pujada, decideixo caminar. Comença la primera pujada i començo a suar, aqui em trec el paravent i me’l posso a la cintura. Com em va passar en l'última cursa, els bessons es vàren tornar a pujar, quina merda!!! Doncs res, a afluixar el ritme i a l ‘arribar al Niu ja es baixaran. Quina putada!!!!. Segueixo caminant i en els trams plans corrents on els bessons afluixaven una mica.

Seguim corriol amunt fins a agafar una trialera ample de baixada que ens durà al Rebost.

Rebost ( 1640 m ) - Niu de l'Àliga (2520 m) Total 13, 61 kms

Temps d’aturada al refugi = 30 segons. A agafo un parell de peces de fruita i seguim.
Aqui arriba el primer tram de baixada curt però que serveix per veure com està el terreny( molt de fang) i per acabar de fer net amb els bessons. Això pinta bé.
Primeres rampes de pujada al Niu. Comença a ploure. Paravent i cap amunt. Amb les presses la cremallera se’m queda travada a l'alçada del pit i no puc tancar-la fins dalt. Les sensacions comencen a ser molt bones tot i la pluja i el fred que fotia. Practicament tota la pujada la faig amb molt de públic mirant i animant, es més en molt dels trams vaig córrer perquè la gent que ens animava s'animés i entresin en calor. Entre tots ells estava l’Oriol( no el vaig veure) i l'Agus que hem va fer una foto de record. Gràcies pels ànims nois!!!!!!
L'últim tram abans d'arribar al Niu el faig tot corrents a un ritme molt bò, això pinta bé!!!!

Bé, ja tenim una de les pujades mès dures al Sac!!!!Le sensacions són boníssimes tot i fer un fred que pela.

Niu de l'Àliga ( 2520 m ) - Refugi del Serrat de les Esposes( 1511 m ) Total 28,24 Kms
Veient el fred que feia vaig decidir no parar els avituallaments per no perdre la temperatura corporal, perquè sinó...... segur que vénen els mals pensaments de la retirada. Era un dia molt fàcil per retirar-se.
Temps d'aturada al refugi = 30 segons. Agafo un parell de peces de fruita i cap avall.
Comença la primera baixada tècnica i més, amb els tipus de terreny. Enfangat de la pluja que no deixa de caure. Com sempre, hem passen a les baixades uns quants corredors hem passen com a motos, però bé, que i farem! Ja ho tinc asumit! Caic una,dues, tres vegades, però res de l'altre món. Cul marró, mans plenes de fang....... El camí comença a planejar on agafo ritme còmode. Les sensacions són molt bones però les mans comencen a perdre temperatura molt rapidament. Em posso el gorro i les mans per dins del paravent. Troto l’ inici de la pujada a Penyes altes, corono i torno a agafar un ritme molt còmode que em permet anar avançant a uns quants corredors. Arribo al refugi amb bones sensacions.

Refugi del Serrat de les Esposes( 1511 m ) - Refugi dels Cortals ( 1610 m ) Total 33,24 Kms

Temps d'aturada al refugi = 1 minut.
Com sé que s’apropa una pujada en la que no puc córrer; agafo un tros de pà amb formatge i fuet, un parell de troços de fruita, gominoles i surto cap amunt tot menjant tranquil.lament. Aquí veig corredors que normalment hem treuen 1 hora en aquesta cursa, ara anem junts. Els meus pensaments eren de:" ostres doncs si que van tocats!".

Després d'una estona pujant coronem. I, a córrer un altre cop a ritme, ja que el tram que s’apropa és pla i fa baixada.El primer tram de baixada és molt tècnic. Torno a caure una, dues, tres..... Un grapat de vegades! Un altre cop hem passen varis corredors, però res "no problema". Segueixo a bon ritme fins a arribar al refugi amb unes sensacions bones però amb força fred a les mans i amb unes ‘llagues’ a les angonals i entre les cames degut a la fricció del pantaló/aigua/pell, la vaselina ja no fa el seu efecte i sóc burro a no aturar-me i possar-me, però amb el fred que feia....... A part, les mans no les podia palpar per culpa del fred, començaven a estar engarrotades.

Refugi dels Cortals ( 1610 m ) - Refugi de Prat d'Aguiló ( 2010 m ) Total 43,92 kms

Temps d'aturada al refugi = 1 minut.
Agafo un troç de pernil, formatge, un parell de peces de fruita i gominoles.
El tram que s’apropa ara és dels mes macus que hi ha però dels més cansats a fer. Al coronar el coll de Vimboca tinc les mans blaves del fred. La cara congelada i les cames vermelles. Ara toca perdre alçada on incremento el ritme per intentar suar i així agafar una mica de temperatura corporal. Sembla que la cosa va bé i la temperatura corporal de mica en mica aumenta! El terreny està molt moll i en trams plans fins i tot em caic per culpa del fang, somric i ; Som-hi un altre cop! Després d'un tram llarg de puja ibaixa, córrer/camina veiem el refugi de Prat d'Aguiló. Aqui em passa una cosa curiosa. Em passa un noi i em diu:" Oye: Tú que vá a hacé? Sigues o plegas?" jajajja. Ostres doncs no m'ho havia parat a pensar( això és bona senyal), el miro i li dic: " Qué va,que va! Quítate esos pensamientos de la cabeza i a seguir !!!!".

Refugi de Prat d'Aguiló ( 2010 m ) - Refugi Lluís Estassen ( 1668 m ) Total 55,8 kms

Arribo al refugi i veig un grapat de corredors tots dins de la carpa amb les mantes tèrmiques i tots tremolant. Ufff! Quina mala pinta que té això! Un de la organització hem demana el dorsal per agafar la meva bossa de recanvi. El miro i li dic que no tinc i que estic bé.
Temps d'aturada al refugi 1:30 minuts, agafo un troç de pà amb pernil,fuet un parell de peces de fruita i un grapat de gomilones. Tot això amb les mans que no les podia ni tancar! Una noia hem va ajudar a possar-me les gomilones a la butxaca!!No podia. Quin mal! Quin fred!

Sortim pocs corredors pujada amunt i mentres, menjo el troç de pà amb pernil.
La pujada és molt dura i fa molt fred. Començo a perdre pistonada amb els pocs corredors que pugem. Coronem. Amb unes sensacions molt dolentes i aquí comença el meu calvari particular. Aqui s’apropa un tram que pica una mica de pujada però que es pot córrer. Vaig corrents peró a un ritme molt lent. Començo a tindre molt fred, el vent bufa i la sensació tèrmica diria que és inferior a 0º. Començo a patir molt per culpa del fred. Em passen un parell de corredors i hem pregunten que com estic( en aquest trams tots ens voliem ajudar perquè eren moments difícils/dolents per tots), els i comento que estic més o menys bé i que tirin.Segueixen al seu ritme. Parlo amb mi mateix:" Vinga Àlex! Has de córrer ràpid; així perdràs alçada i guanyaràs temperatura!!! Estic molt fotut, diria que són els inicis de la hiportèrmia. La ment comença a dubtar si córrer o caminar, però intento ser fort i seguir corrent, uuuffff.!!! Quin fred! Quin patiment! Arribem a un tram de baixada molt tècnica amb molt de fang on torno a caure una,dues, tres...... no sé.... moltes vegades! L'impacte de les mans a terra és mortal. No les puc tancar, fan molt de mal!!!!! Les tinc totalment engarrotades.
Per fi arribo a la pista que ens durà al refugi de l’Estassen. Estic gelat! Començo a desvariar. Tinc les cames molt fredes i :" Això que diré és molt lleig, però va succeïr": Per agafar temperatura decideixo: Pixar-me a sobre!!!!, amb el que comportava això, ja que recordeu que us he comentat que tenia unes llagues a les angonals i entre cames, així que al notar el pipçi per la ferida!!! AAAAhHHHH!! No us ho podeu imaginar!!! Un crit de dolor i a seguir corrents!!!!!! Quin mal!!!! Hem passa un corredor i decideixo intentar seguirlo. Després d'una bona estona de patiment arribem al refugi d'Estassen.Per fi!!!!

Refugi Lluís Estassen ( 1668 m ) - Refugi del Gresolet ( 1243 m ) Total 59,11 kms

Arribo al refugi i demano si us plau una mica de caldo calent. Què bó que està!!!! Em prenc en total uns 4 o 5 gots. Agafo temperatura rapidament. Començo a moure tots els dits de les mans!!!!!
Espero que el company surti per seguir-lo, vull fer la baixada més tècnica acompanyat.
Temps d'aturada al refugi 5 o 6 minuts.

Fem la baixada més tècnica de la cursa molt lents però sense caure gaires vegades. Anem bé. Estem agafant temperatura gràcies al descens de l’altura.
Arribem al refugi de Gressolet.Anem bé!!!!

Refugi del Gresolet ( 1243 m ) - Ermita de Sant Martí ( 990 m ) Total 67,9 kms

Aquí, un altre cop 4 o 5 gots de caldo, unes gomilones i a córrer!!!!!!!
Temps d'aturada al refugi 2 minuts.
La temperatura corporal és bona. Começa una de les últimes pujades!!!!! Em costa pujar però vaig fent. A la fi, coronem!!!! Comença la baixada. Com no, és molt tècnica, però em llenço a per totes!!!! Joder! Què bé que estic!! He passat la crisis i ara estic com nou!!!! Les cames volen més i més i més!!!!! Déu meu!!!! Estic pletòric!!!!! No sé quin temps porto, però estic gaudint com un nen petit!!!!!
Per cert, com que aquests any hem sortit una hora abans tenim més hores de llum. Els altres any m'havia de possar el frontal al refugi de Gressolet, i ara ja estic arribant a Sant Martí amb llum. Després de córrer molt còmode i tot gaudint de la pluja,les muntanyes...... arribo a Sant Marti.

Ermita de Sant Martí ( 990 m ) - Refugi Sant Jordi ( 1565 m ) Total 72,94 kms

Arribo al refugi i....... Més caldo!!!!! Què bo que està!!!!!! Vaig pensar: Li diré a la dona que no cal que es passi tres hores fent caldo perquè aquesta marca està boníssima!!!! Jajaajaaj !!!!Caram al el Caldo Aneto!Us el recomano!!!

De sobte, els meus ulls veuen uns croissant farcits de xocolata amb farrina blanca per sobre!!!! Mare meva !!!!! Penso que els ulls se’m van desencaixar i molt més la boca jajaja Agafo un,dos i tres, Boníssims!!!!! jajajaja
Temps d'aturada( per culpa dels croissants) 3 minuts.
Surto a tota merda direcció Cal Cerdanyola. La baixada la faig a tota merda!!!!! Arribant els Empedrats on m'he de possar el frontal perquè ja no es veu. La pujada dels empedrats es fa molt dura.Comença a baixar la temperatura corporal Començo a tenir fred!!!! Merda!!!! Deixo de tindre sensibilitat al dits( Merda una altre vegada nooooo!!!!!). Després de creuar el riu amb aigua fins als genolls, grimpar per les pedres, caure per culpa del fang i tornar a agafar molt de fred, arribo al Sant Jordi just amb dos corredors. Quin rasca que fa aqui!!!! Els voluntaris que estan en aquest refugi estan pelats de fred! Pobres! Els hi hem de donar les gràcies a tots ells!!!

Refugi Sant Jordi ( 1565 m ) -- Bagà ( 788 m ) Total 84,84 kms.

Aquí, un altre cop 4 o 5 gots de caldo, dos croissants i surto caminant uns segons abans que els altres dos corredors.
Temps d'aturada al refugi 2 minuts.
Comença la baixada i per cupa del fred no puc córrer. Em passen els dos corredors i decideixo intentar anar amb ells, bé puc mantenir el seu ritme!!!! Perfece! Arribem a la última pujada de totes, coll d'Escriu:
Els dos corredors van an ritme massa ràpid per mi. M'emprenyo jo sol i penso:" Què cabrons no m'esperen! Quin poc companyerisme!, però em dic: Àlex és normal que no t'esperin tothom tenim ganes d'arribar!". Corono i ja només queden 7 o 8 kilòmetres de baixada. Tiro pista avall. No és gens tècnica i de sobte veig dues lluns, són ells !!!!! Desertores!!! Ja us tinc!!!!!! A por ellos!!!!! Faig un canvi de ritme i en poc més de 5 minuts ja els tinc. La intenció era quedarme amb ells, però..... El meu ritme era molt més ràpid que el d'ells. Així que Els passo a tota merda! I quan dic: a tota merda és a tota merda! Sense dir res de res. Callat com una meuca. Torno a fer un canvi perquè no puguin agafar-me la roda, i penso: ‘Éstos ya no me huelen’ Segueixo a ritme ràpid i molt còmode. Estic flipant. Estic baixant a tota merda i les cames encara volen més i més i més , doncs res: donem-li canya!!!!!!! Per un moment em vagi creure que era en Kilian jajajajjaj!!!!!! Què flipat que estava! No us ho podeu imaginar! TOTAL!!! De sobte veig 3 corredors davant meu!!!! Uaaauuuu els passo a tota merda i hem feliciten per anar tan ràpid. JJJJUUUUGGGGUUUUUUU!!!! Estic pletòric!!!!Què flipat que vaig! A pocs metres d'arribar a la carretera passo a un altre corredor!!! Això és massa!!!! Toco Asfalt i torno a fer un altre canvi de ritme!!!! Pero ésto que és señores!!! Que me està pasando! M’estic convertint en super heroi!!!! Estic ple de forçes!!!!! Després d'uns dos kilometres d'asfalt, on trams els faig amb els ulls tancats gaudint de la pluja que ens ha acompanyat tota la cursa, de la soledat de les muntanyes, el so (silenci) de la nit......... Uiiii!!!!!! Flipat Castells!! Obre els ulls que vas pel mig de la carretera,jejejejeje!!!! Deixem la carretera i ara ens toca unes pujadetes que els altres anys no podia córrer, però que avui les faig com si fos baixada!!!!!Arribo al camping. La gent em felicita. Gràcies!. Entro a Bagà on només queda una pujada d'asfalt que decideixo fer-la corrents, i, i tant que corro!!! De sobte un noi hem diu: " Molt bé tiu! Quin tiempazo que faràs!!!! Portes poc més de 13 hores!” El miro i li dic: Quèèèèèè?????? 13 hores??? Agafo les escales de baixada, giro i arc d'arribada amb unes 50 o 60 persones aplaudint com si jo fos en Kilian, MOLTES GRACIES A TOTS. Em giro, miro el crono i veig 13:12:05, INCREIBLE!!!!!!!

Truco a la Sílvia per informar-la que estic bé. Vec una ampolla d'aigua d'un glop amb els ulls tancats i de sobte........ un nen d'uns 6 o 7 anys hem demana una foto! I li dic: Oi tant! Dóna’m la càmara i te la faig. Hem mira i hem diu: " NO no! És si hem puc fer una foto amb tu!" uuuaaaauuuu!! Ara si que estic flipant!!!! Això no li passa ni a en Kilian( bé, és broma). Poso cara de felicitat, agafo el nen i ja tenim feta la foto del partit!!!!!!.

Saludo a la gent que està mirant-me i surto corrents cap al cotxe!!!!! La gent hem mira flipant com dient:" Però encara té forces??? ".

P.D. A l ‘arribar a casa veig que tinc els pantalons enganxat a la pell. La única manera de treure’ls és...... ufff quin mal!! Imagineu! Tocarà descansar uns dies fins a curar aquestes ferides de guerra.
Pep Moliner

Registrat: 30 Mai 2005

MissatgePublicat: Dt Oct 09, 2012 5:02 am    Assumpte: Respondre citant

Alex, els teus amics sabem que entre nosaltres tenim una joia en molts sentits: persona, atleta i tots els sentiments que has expressat en la crònica que me la he llegit amb el cor encongit per què pensava amb la Teresa, i endivinava els llocs que passaves, sense jo no haver-hi estat mai, excepte a Estasen i entorns de Bagà.

Quan la llegia el meu cervell t'imagina a tu, com si veiés a través dels teus ulls i he patit i gaudit, quan queies, quan et recuperaves, quan corries, quan et retrataves amb el nen. He rigut, també, per tots els pensaments que expresses amb tanta sinceritat i em confirmo: ets per mi un exemple en moltes coses i ara en muntanya, fas de lo difícil quelcom que sembla fàcil i que sabem que no ho és.

Agraïr-te el temps que has dedicat a voler-nos explicar amb tanta precisió inclús el temps que t'aturaves i la sinceritat de la tècnica que en un moment vas prendre per escalfar-te.

Un 10 per tu i la meva més sincera enhorabona, tot i la tristesa d'haver perdut per aquests camins a una amiga de tots.
Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat Visitar pàgina web de l'autor Yahoo Messenger MSN Messenger
socanna

Registrat: 05 Mai 2007

MissatgePublicat: Dt Oct 09, 2012 8:56 am    Assumpte: Respondre citant

Uallllaaaa Alex, ets un crack!!!
LLegint la crònica,éscom si estigués allà!!!
Felicitats, aquests temps que fas estàn en mans de molt pocs!! Ho saps, oi?
Una abraçada
Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat Enviar email

MissatgePublicat: Dt Oct 09, 2012 10:20 am    Assumpte: Respondre citant

socanna escrigué:
Uallllaaaa Alex, ets un crack!!!
LLegint la crònica,éscom si estigués allà!!!
Felicitats, aquests temps que fas estàn en mans de molt pocs!! Ho saps, oi?
Una abraçada

Gracies Anna!!!

Aixo no ho he dit a ningú, però en aquesta frase " Després d'uns dos kilòmetres d'asfalt, on trams els faig amb els ulls tancats gaudint de la pluja que ens ha acompanyat tota la cursa, de la soledat de les muntanyes, el so (silenci) de la nit......... ", en aquell moment vaig pensar: " que estrany no es normal aquesta sensació que tinc".
Estem parlant que aixo seria aprop de les 22:15 de la nit, just el moment on crec que la 3a estava en uns moment crítics. Vull imagina que aquell moment vaig intentar ajudar a la seva lluita.

Una llastima.

A la crònica no he volgut fer esmena d'aquesta tragèdia per intentar tancar ferides, egoisme??? NO ho se pas, però be que i farem.

Salutacions
MIGUEL SBD

Registrat: 07 Jun 2009
Ubicació: Sabadell

MissatgePublicat: Dt Oct 09, 2012 10:27 pm    Assumpte: Respondre citant

Moltes felicitats Alex !!!! Wink Wink
_________________
correr no es de cobardes
Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat Enviar email Visitar pàgina web de l'autor
Publicar un tema nou   Respondre al tema    Índex del Fòrum de ENTRENAMENTS GRUP - TERRASSA -> Propostes . Pose'ns les teves curses. Totes les hores són GMT + 1 Hora
Pàgina 1 de 1

No pots publicar nous temes en aquest fòrum
No pots respondre a temes en aquest fòrum
No pots editar els teus missatges en aquest fòrum
No pots esborrar els teus missatges aquest fòrum
No pots votar a les enquestes en aquest fòrum