mirabet

Registrat: 03 Gen 2006 Missatges: 322
|
Publicat: Dj Mai 29, 2008 4:20 pm Assumpte: EL MES DE JUNY 2008 |
|
|
AQUESTA ES UNA INVITACIÓ A QUI VOLGUÍ SORTIR ELS DIUMENGES O DISSABTES DE L'ESTIU A FER MUNTANYA A MURA O PARC DE SANT LLORENÇ DEL MUNT I ALTA MUNTANYA AL PRE-PIRINEU O AL PIRINEU.
ANIREM INFORMANT CADA SETMANA, DEL LLOCS ON ANIREM EL RAMÓN CORRALES, LA MARTA PRAT I UN SERVIDOR.
EL DIVENDRES POSAREM LES PROPOSTES, ESPERO TINGUIN MÉS ÈXIT QUE LA MURA-TERRASSA 08 |
|
mirabet

Registrat: 03 Gen 2006 Missatges: 322
|
Publicat: Dl Jun 02, 2008 6:59 pm Assumpte: LA PRIMERA JA ESTA AL SAC |
|
|
A les 8'30 del mati del primer dia de Juny ens trobem a Sant Vicenç de Castellet en Ramon Corrales i un servidor, disposats a travessar les muntanyes del parc de Sant Llorenç.
Sortim seguin el GR-4 que travessa el poble direcció Montserrat, però en direcció contraria, creuem l'autopista Terrassa - Manresa, el cel es mostra ennegrit, al poc de sortir la pluja es fa present, tot pujant la primera carena al costat del la vall del Clot, es una "xirimiri" que es pot aguantar, ampapats arribem a Sant Pere de Vallhonesta, miro el voltant admirant la vall, el campanar de cadireta de l'Ermita romànica i el seu absis del segle XI, tanco un moment el ulls sota la fina pluja i els meus sentits es omplen de l'olor de la vegetació i del cants persistents dels ocells que refilem dalt els brancalls dels arbres: per un moment tinc la sensació de haver viatjat en el temps, la meva imaginació recula 200 anys erera, la gent treballen els camps o conreu-en la vinya, el viatges del camí Ral Barcelona-Manresa passen a peu, en carro o cavall seguin atemorits per els relats dels bandits de la zona, el Capablanca i la seva gent els assalten als voltants de coll de correu.
Obro els ulls i li dic al Ramon; va, seguim el camí Ral direcció la Barata con els vells viatges, a la coronem la segona cresta seguim en alçada fins arribar a Sant Jaume de Vallhonesta, la taulada ensorrada en diu que els bons temps del hostal a passat, ja fa dies que l'ultim habitant que cuidava les terres del voltant a marchat a la ciutat.
Seguim el mateix camí al poc ens trobem el Farell, magnific, fortificat alçat desafiant dalt el turó, fins trobar el camí que porta al Ginebral, casa pairal de les importants en èpoques passades, girem a la dreta per torna a la Vall del clot, agafar altre vegada el GR-4 i tornar a Sant Vicenç.
Total 2 hores 30 minuts. |
|