PerfilPerfil   Inicia una sessió per veure els teus missatges privatsInicia una sessi� per veure els teus missatges privats   Iniciar SessióIniciar Sessi�

Cala Rustella - Cadaqu�s

Veure tema anterior :: Veure tema seg�ent
Pep Moliner

Registrat: 30 Mai 2005

MissatgePublicat: Dg Ago 19, 2012 3:44 pm    Assumpte: Cala Rustella - Cadaqu�s Respondre citant

Tossuts i una mica irresponsables, podr�em ser qualificats les nostres fites esportives: com que la ten�em prefixada i la Marisol guardava un molt bon record de l'anterior, ning� ens la va fe tor�a, ni tan sols totes les recomanacions per un dia que seria qualificat de molt calor�s i sempre amb risc de moltes altres coses i menys adequat per fer el que preten�em. Anar de Roses a Cadaqu�s a peu, com ja hav�em fet feia un parell d'anys. La particularitat, �s que en aquella ocasi� estiuej�vem, com tantes vegades, a Roses. Aquesta vegada estem de retallades i sortim en cotxe des de Terrassa, aparquem i comencem la nostra aventura pels fant�stics llocs. Prop del restaurant del Bulli d'en Ferran Adri�, ara tancat al p�blic, hi ha "la nostra cala" ; la cala Rustella. A aquesta cala hi hem anat un munt de vegades i �s inigualable i a m�s de veritat.
Si, des d'aquest punt es tracta d'anar fent el cam� ben marcat de ronda, amb el que vas gaudint de les vistes a la mar Mediterr�nia i de cales tranquil�les i amb poca gent, que conviden en tot moment a fer-te un bany en les seves aig�es transparents. El fet de ser platges poc sorrenques, m�s aviat de roca i pedra, veus els fons mar� i la transpar�ncia de les seves aig�es. Ja a Cadaqu�s i a contra pron�stic, l'Oriol anava desitjant fer un bany i ho fem a un lloc on pr�cticament sols i des d'una roca, on m�s tard dinar�em a l'ombre. Passejada pel poble, amb consumicions de begudes refrescants i preparar-nos per la tornada.
Els racons per molta gent desconeguts i ja de tornada, alleugerint el sufocant calor estival amb aturades a cales com la J�ncols i la Pelosa. A aquesta darrera, quan el sol ha desaparegut per l'oest i prop del cotxe, on ens esperava fruites i begudes que portem en les nostres habituals excursions.
Tret de que per fer una marxa com la nostra, �s important tenir un condicionament esportiu per aguantar vint-i-cinc quil�metres, distribu�ts amb un mat� i tarda. Al vespre, ja fosc, i amb la fresca, viatgem cap a Terrassa i a mitja nit la jornada queda vista per sent�ncia: genial !!

�s hora d'esmorzar i qu� millor que buscar un lloc enlairat com pot �sser el mirador del Puig-Rom

veure llocs molt apreciats per nosaltres com badia de Roses

mentre truquem a l'Eli i l'Anna, per saber si tot va b�

Amb brioxeria de Pa Fi de Roses, que coneixem sobrada-ment

moments de pensar en el que espera, vint i escaig quil�metres en un dels dies m�s calorosos d'aquest estiu

a cala Montjoi fem una bona ruixada a en Nuck, que vagi fresc

el cami de Ronda, ens informa i segur que els camins de ronda son una bona alternativa per tenir contacte amb la natura.

Quan encara no ten�em fills, per nosaltres el millor lloc per tenir contacte amb el mar era la Cala Montjoi, ara m�s coneguda pel restaurant d'en Ferran Adri�, El Bulli

i queda clar que son llocs on s'hi pot estar prou tranquils, als qui us agrada

Estar envoltat d'aquest paisatge ens agrada

a la pelosa ens hi hem banyat diverses vegades, i on gaireb� totes les cales de la zona ens agraden

que d'un vegetal que punxa tant surtin flors tan boniques

I deixem la un altre cala, ens sembla que la de Pi de Roses,

Aviat la de Oca de Roses

I ara afrontarem una bona caminada en ple sol, per� la vam fer: oh hi tant !

I ara baixem cap a la J�ncols

Si veieu a la muntanya del davant es veu el cam� que tindrem de pujar per veure Cadaqu�s

Uff, pujadeta i caloreta: que bo ens anir� el bany a Cadaqu�s, encara que va ser m�s idea de l'Oriol, que ja veureu

Per tor arreu es nota que fa molts anys que la pres�ncia de civilitzacions antigues va fer estada i les restes son per a tot arreu i la hist�ria de Cadaqu�s �s molt important, encara que ara se la coneix per la seva faceta tur�stica

aneu seguint-nos ?

aprofitant la poca ombre

Un lloc molt ben cuidat el Mas Baltre

Restes d'edificacions recuperades amb pedra de l'entorn

I ja tenim Cadaqu�s i l'objectiu a tocar

La Marisol �s tan bonassa que porta a en Nuck, el nostre amic can, amb la gorra posada i estalviant-li trossos de la caminada

No �s una gran foto, per� si que �s el lloc on a m�s de banyar-nos sols, all� a l'ombreta vam dinar. Amb l'Oriol vam anar, com altres vegades, a la boia

Aquesta fotografia molt millor, oi ?

Identifiquem aviat on som, amb l'Esgl�sia de Santa Maria

I recordar que el nom de Cadaqu�s anava molt unit a un dels nostres pintors m�s universals en Salvador Dal� , que vaig veure en persona quan tenia catorze anys i vam anar de viatge de final d'estudis amb l'escola Andersen Gald�s i els alumnes de vuit� al Museu Dal� de Figueres on ell personalment donava instruccions.

Un tu�ot de fusta ara monument: sincerament no se que �s

Hidratant-nos i val a dir que ens vam veure una Xibeca i an�vem emboirats

Les dutxes, realment �tils per en Nuck

Tornem a la dura realitat, la tornada i de pujada

aviat direm ad�u a Cadaqu�s

Aqu� vam reposar deu minuts, al Mas Baltre

Cala J�ncols en un rac� on toca l'ombre, segona remullada del dia i amb l'Oriol anirem fins una plataforma pl�stica de l'interior

L'Oriol va confessar passat uns dies, que te ganes de repetir la caminada

deixem la cala J�ncols

En un rac� del cam�, ens hem atipat de mores

I a la cala Pelosa, la darrera remullada de l'Oriol

La llum solar es va apagant i nosaltres estem arribant al final

Hem arribat, ara toca berenar i menjar fruita pel nostre viatge de tornada a Terrassa i com que nosaltres tamb� fem el #novullpagar , per� ho fem anant per carreteres nacionals, passant per Caldes de Malavella, Sils, Hostalric, Breda, sense presses per� sense pauses.

Us posem el track nom�s d'anada, fins el lloc on ens hem banyat, donat que el de tornada ha estat el mateix, i per dins del poble no te cap import�ncia: nom�s que hem anat al Valvi a buscar: Xibeca, patates, aigua i Cola.

Si t'ho has llegit, espero que t'hagi agradat i si la fas ens ho diguis.

Track Cala Rustella - Cadaqu�s
Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat Visitar pàgina web de l'autor Yahoo Messenger MSN Messenger
Publicar un tema nou   Respondre al tema    ï¿½ndex del F�rum de ENTRENAMENTS GRUP - TERRASSA -> RACÓ D'ENTRENAMENTS Totes les hores s�n GMT + 1 Hora
P�gina 1 de 1

No pots publicar nous temes en aquest f�rum
No pots respondre a temes en aquest f�rum
No pots editar els teus missatges en aquest f�rum
No pots esborrar els teus missatges aquest f�rum
No pots votar a les enquestes en aquest f�rum