═ndex del F˛rum de ENTRENAMENTS GRUP - TERRASSA ENTRENAMENTS GRUP - TERRASSA

www.mossenhoms.be

FAQFAQ   BuscarBuscar   Llista de MembresLlista de Membres   Grups d'UsuarisGrups d'Usuaris   Registrar-seRegistrar-se 
 PerfilPerfil   Inicia una sessiˇ per veure els teus missatges privatsInicia una sessi´┐Ż per veure els teus missatges privats   Iniciar SessiˇIniciar Sessi´┐Ż 

4 de maig 2012 -Entrenament per MOSS´┐ŻN HOMS -Hora: 08:00

Publicar un tema nou   Aquest tema estÓ bloquejat i no hi pots editar temes ni publicar respostes    ´┐Żndex del F´┐Żrum de ENTRENAMENTS GRUP - TERRASSA -> VOLS LLEGIR CR├ĺNIQUES ??
Veure tema anterior :: Veure tema seg´┐Żent  
Autor Missatge
Pep Moliner

Registrat: 30 Mai 2005
Missatges: 4829

MissatgePublicat: Dc Mai 09, 2012 5:23 pm    Assumpte: 4 de maig 2012 -Entrenament per MOSS´┐ŻN HOMS -Hora: 08:00 Respondre citant

Es nota que ve el bon temps: cada dia ve m´┐Żs degust c´┐Żrrer pels entorns de Terrassa, com fem nosaltres i si pot ser amb tan bona companyia. Sempre ´┐Żs una inc´┐Żgnita saber amb qui rodarem, per´┐Ż sabem aproximadament en qu´┐Ż consistir´┐Ż: xerrint, xerrant amb amics per camins, amb un ambient d'amistat i cordialitat. Trencant la rutina de la gran ciutat i aprofitant aquests entorns tan meravellosos que tenim.

Hem fet un recorregut dels m´┐Żs habituals i amb girs per llocs ben diferents: camins amples, corriols, camps llaurats, si b´┐Ż passem pels seus per´┐Żmetres per no trepitjar els sembrats.

Als encreuaments, com son el que ens duu als quatre camins, fem un reagrupament amb diferents modalitats: hi ha qui prefereix, relaxar el ritme i esperar a peu dret, hi ha qui no para i va amunt i avall. Aix´┐Ż contribueix a que si un veritable entrenament en grup.

Fem un canvi en pujada, on demanem a un dels nostres referents, a en Casi, que ens faci c´┐Żrrer, encetant aquest progressiu. Curt per´┐Ż exigent, arribes dalt amb la sensaci´┐Ż de que, si: ha costat. Baixem al torrent i de nou una acceleraci´┐Ż prop de Sabadell i que ens dur´┐Ż fins travessar la carretera de Matadepera-Sabadell i aprofitant el gran aparcament i tenint com a fons la nostra estimada Mola, fem la fotografia de record i fem alguna refer´┐Żncia a properes curses, com la que es far´┐Ż el 27 de maig pel parc de Vallaparadis organitzada per la Uni´┐Ż Atl´┐Żtica Terrassa .

La Marga i l'Eva, avui son les "Mossenaires Femenines" i fan la crida a totes les noies que vinguin a fer bona colla i segur que ho aconsegueixen. El record fa temps que no ens hi apropem, quan vam ser tretze les atletes mossenaires. Vol dir que ja ho sabeu.

En Rafael Atienza ens fa de reporter i ens mostra els moments d'espera abans d'engegar amb el nou mossenaire, al costat de l'Enrique que lluu la samarreta de bombers, on tothom corria amb la mateixa, amb un canvi: el n´┐Żmero del dorsal impr´┐Żs discretament.

En primer terme en Pasqual, amb una bonica fotografia amb la masia que ens dona nom: la masia de Torre Moss´┐Żn Homs.

i avui tenim en Jos´┐Ż Exp´┐Żsito que sembla que ja pot c´┐Żrrer, tot i alguna mol´┐Żstia a l'esquena

l'Enric Mateu, fent estirament previs

Sortim, amb en Toni Fern´┐Żndez i un amic que s'estrenava, que esperem torni for´┐Ża vegades

jo i en Jose, posant-nos al dia de temes atl´┐Żtics

Marga i Nicol´┐Żs

amic mossenaire, es diu .... mmm , no recordo.

El germ´┐Ż de l'Albert L´┐Żpez, de grog de corremonts.cat , avui tamb´┐Ż exercint de mossenaire

I en Carles L´┐Żpez, que no falla quasi mai. Aix´┐Ż si; si te obligacions familiars i algun dia no pot venir, ens ho fa saber. Un luxe en Carles.

Perimetrant fant´┐Żstics camps on gr´┐Żcies a les darreres pluges, comencen a verdejar

Avui en Joan i l'Enrique no s'havien posat d'acord, per´┐Ż anaven amb un samarreta similar amb una ´┐Żnica difer´┐Żncia, la recordes, que t'ho he dit ?

Tanta relaxaci´┐Ż no pot ser bona: que millor que fer un bon progressiu ? clar que si: hem de provar el material !

i avui l'han encetat un parell de grans atletes: en Casi i l'Emilio

i en Carles i en Jos´┐Ż Carlos, que ja pot c´┐Żrrer amb precauci´┐Ż.

I ara els preparatoris i com escoltem mentre preparem la foto

avui parl´┐Żvem sobretot d'en Javier L´┐Żpez

i en Carles L´┐Żpez, per poder sortir tots amb el que ser´┐Ż fotomuntatge de tots plegats.

I aqu´┐Ż hi som tots, amb dues persones noves, l'Albert Espinal de blanc al costat d'en Casi

i la preparaci´┐Ż i alguna refer´┐Żncia: la cursa de la Uat i al nostre mossenaire de d'honor, en Javier L´┐Żpez, com fem notar als nous mossenaires.

Aquesta fotografia te molt de pes
En Javier L´┐Żpez, que ara us explicar´┐Ż qui ´┐Żs ell mateix, en Lu´┐Żs Maqueda, tot una instituci´┐Ż a l'atletisme de tot l'estat i sobretot a Catalunya, en Pasqual Vicente, un dels millors atletes locals de tots els temps, i en Diego Garcia, una de les persones que m´┐Żs vict´┐Żries tenia en el m´┐Żn atl´┐Żtic popular i maratoni´┐Ż. I l'Eva, la parella d'en Javi, que tamb´┐Ż ´┐Żs una gran atleta i mare i que l'atletisme tamb´┐Ż forma part de la seva vida.

I de nou, la sensaci´┐Ż que val la pena matinar un xic per veure als amics. Gr´┐Żcies per ser com sou !!

Editat per darrera vegada per Pep Moliner el Dc Mai 16, 2012 10:14 pm, editat 1 cop en total
Tornar a dalt
Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat Visitar pÓgina web de l'autor Yahoo Messenger MSN Messenger
Pep Moliner

Registrat: 30 Mai 2005
Missatges: 4829

MissatgePublicat: Dc Mai 09, 2012 5:35 pm    Assumpte: Respondre citant

Fa molts anys va apar´┐Żixer un noi per les pistes de Can Jofresa: en Javi. Jo m'hi passava sis o set dies a la setmana i estava a la junta que vam nomenar a en "Mosqui" com a entrenador de fondistes. Recordo exactament el dia en el qual venir i els present´┐Żvem i li feria d'entrenador durant molt de temps. Com a gran entrenador el va motivar molt´┐Żssim, tant a ell com a la resta del grup. Casualment tenien els mateixos cognoms i ample rialla tots dos i son grans persones. Diria que semblaven fam´┐Żlia, encara no es coneixien. Junt amb un grup fant´┐Żstic que recordo amb nost´┐Żlgia, vam arribar ´┐Żsser als entrenaments fins m´┐Żs enll´┐Ż de trenta persones, on jo tamb´┐Ż m'hi posava a seguir les directrius del grup. Aviat vam veure la seva fortalesa mental dins al grup, les ganes de millorar al costat de grans companys, i tot i la joventut, s'esfor´┐Żava d'all´┐Ż m´┐Żs. Li vaig demanar si ens podia explicar coses per ajudar a la gent amb la seva gran voluntat al f´┐Żrum de mossenhoms.be i ens va regalar grans articles al Rac´┐Ż d'en Javi L´┐Żpez, i feia un gran esfor´┐Ż per tenir-nos al dia, i cada dia ens ho explicava a tots al f´┐Żrum i apren´┐Żem d'ell. Vam veure que entrenava dos cops al dia i que aconseguia resultats per una persona amateur, que es feia gran atleta, que feia grans marques, que aconseguia campionats i en definitiva est´┐Żvem al corrent de la seva progressi´┐Ż.
No se si mai tindr´┐Ż el reconeixement que es mereix, donat que el club sempre ha estat com ha estat, amb un munt de problemes i els hi han passat aut´┐Żntiques joies com ell.
Tamb´┐Ż recordo com a la cursa de festa major de Terrassa per primera vegada, crec que vaig posar-li jo mateix el xip a la sabatilla, si no m'equivoco.
Sabent com d'entranyable ´┐Żs la fam´┐Żlia, tant el pare com la mare, que han estat els millors seguidors, pensava que tenia un podi dalt de tot a Bag´┐Ż, i encara que aquell any no la vaig encertar per qu´┐Ż venir un mite de l'atletisme com en Benito Ojeda, si que hores d'ara ja sap que ´┐Żs guanyar curses.
Segur que tenim mil hist´┐Żries i he escrit aix´┐Ż sense llegir el que ens ha enviat, per´┐Ż del que n'estem m´┐Żs que conven´┐Żuts que es una de les millors persones que et pots trobar per aquest mon.

Ell mateix va demanar de ser "Mossenaire d'honor" i ens fa molt il´┐Żlusi´┐Ż que finalment ja formi part del nostre patrimoni.

No havia esta mai "Mossenaire", donat que la condici´┐Ż de mossenaire nom´┐Żs s'obt´┐Ż venint un dissabte a les 08:00 i fer-ho entrenant en grup i hores d'ara ´┐Żs un luxe que ens hagi regalat la seva companyia i esperem que no sigui l'´┐Żltima i sempre que pugui ens acompanyi, com tants d'altres campions.

DEIA EN JAVI LOPEZ

El meu nom ´┐Żs Javier L´┐Żpez i s´┐Żc un atleta popular de la ciutat. Tinc 31 anys i m´┐Żapassiona aquest esport. El dissabte vaig tenir l´┐Żhonor de ser el Mossenaire de la setmana i de gaudir d´┐Żuna horeta d´┐Żentrenament en bona companyia.
Explicar´┐Ż una mica la meva vida atl´┐Żtica fins a dia d´┐Żavui. Molt resumida, perqu´┐Ż tinc tantes coses per explicar que crec que necessitaria un llibre per escriure tot.

Vaig comen´┐Żar a c´┐Żrrer l´┐Żany 1999, mentre feia el servei militar. En aquella ´┐Żpoca no coneixia les s´┐Żries. Entrenava 3 dies per setmana i feia qualsevol cursa que em proposessin en terres menorquines (on feia ´┐Żla mili´┐Ż). Suposo que la disciplina militar juntament amb la que cada cop semblava ´┐Żpassi´┐Ż per aquest esport han fet que avui, despr´┐Żs de m´┐Żs de 12 anys continu´┐Ż amb la il´┐Żlusi´┐Ż del primer dia. Precisament en aquesta ´┐Żpoca vaig debutar en mitja marat´┐Ż, una de les meves dist´┐Żncies preferides. El resultat d´┐Żaquell debut; campi´┐Ż de Balears en categoria promesa-militar. Tamb´┐Ż vaig aconseguir ser campi´┐Ż de Balears de cros curt, en aquesta mateixa categoria. Recordo feli´┐Żment aquells mesos que van suposar els meus primers kil´┐Żmetres com atleta.

Nomes tornar a casa, amb la carta blanca, ja tenia decidit que volia donar un pas endavant en aix´┐Ż de c´┐Żrrer i dedicar-li m´┐Żs temps. El meu pare m´┐Żhavia parlat d´┐Żun company de feina, amic seu que era (i ´┐Żs) molt bo corrent. Vaig contactar amb ell i ben aviat ja tenia un excel´┐Żlent company d´┐Żentrenaments i tot un mestre i mentor per a mi que em va ensenyar molt. Una persona clau de la que sento gran admiraci´┐Ż; en Pascual Vicente. Va ser en Pascual qui em va presentar a una altre persona molt important per a mi, en Francisco L´┐Żpez, ´┐ŻMosqui´┐Ż, el meu primer entrenador.

En Mosqui va ensenyar-me que eren les s´┐Żries, que eren els ritmes, que era aix´┐Ż de ´┐Żcontrolar-se´┐Ż. Jo pensava que les curses es feien a tope des de el comen´┐Żament, fins a la fi, ja ja... Imagineu les ´┐Żpunxades´┐Ż a les curses sobretot. Al poc temps d´┐Żestar a les seves ordres, vaig notar una gran millora en les meves marques. Tamb´┐Ż vaig comen´┐Żar a competir amb la samarreta de la U.A.Terrassa, club en el qual encara corro.

Recordo gratament la primera vict´┐Żria amb la samarreta de la U.A.Terrassa. Va ser a Castellbisbal, a la cursa popular d´┐Żestiu. El meu gran amic i excel´┐Żlent atleta xil´┐Ż Daniel Herrera va c´┐Żrrer sense dorsal i va fer-me de llebre . Aquell dia en Daniel portava a la seva filla a c´┐Żrrer la cursa infantil i va aprofitar el viatge per donar-me un cop de m´┐Ż. Ell hagu´┐Żs pogut guanyar la cursa sense problemes, perqu´┐Ż no tenia cap rival per fer-li ombra. En Daniel i jo hav´┐Żem compartit un munt d´┐Żentrenaments junts, ell molt m´┐Żs c´┐Żmode que jo, est´┐Ż clar!! ´┐Żs una de les persones que m´┐Żs m´┐Żha transm´┐Żs l´┐Żhumilitat i l´┐Żamistat en aquest esport, a m´┐Żs de la meva profunda admiraci´┐Ż com atleta.

Vaig con´┐Żixer al Pep Moliner tamb´┐Ż al poc temps. Va ser de les persones que m´┐Żs em va animar a c´┐Żrrer. En aquella ´┐Żpoca a la UAT hi havien varis grups d´┐Żentrenament. Admirava als que anaven davant de tot perqu´┐Ż corrien com b´┐Żsties. Un dia, el bo d'en Pep em va dir unes paraules que encara recordo i que mai oblidar´┐Ż. Em va dir ´┐Żno et costar´┐Ż gaire arribar a on s´┐Żn ells´┐Ż´┐Ż Tot atleta necessita confian´┐Ża. Aquell dia en Pep me la va donar. Tot un luxe per part d´┐Żun excel´┐Żlent ultra fondista.

Potser la vict´┐Żria m´┐Żs especial de la meva curta carrera atl´┐Żtica va ser a la mitja marat´┐Ż de Roda de Ter. Aquell dia corria amb la il.lusi´┐Ż de fer una bona posici´┐Ż. No m´┐Żimportava la marca. Des dels meus inicis somiava en guanyar algun dia una mitja marat´┐Ż, i va ser aquell dia i de forma inesperada. Donat el tret de sortida juntament amb una cursa de 10 km, vaig posar-me al capdavant. Als pocs kil´┐Żmetres vaig comprovar que ´┐Żrem pocs. De fet al km 5 el primer atleta dels 10 km i jo, de la mitja ´┐Żrem al capdavant. En aquest punt, la cursa de 10 es bifurcava , aix´┐Ż que vaig c´┐Żrrer els ´┐Żltims 16 km en solitari. No m´┐Żho podia creure!! Amb el pas dels km vaig augmentar la distancia amb el grup perseguidor per guanyar i fer un pet´┐Ż al terra per celebrar aquella vict´┐Żria. No s´┐Ż si mai m´┐Żs tornar´┐Ż a guanyar una mitja, per´┐Ż es cert que aquell dia, aquell moment mai podr´┐Ż oblidar.

Amb Mosqui he viscut un anys molt feli´┐Żos, plens de bons ´┐Żxits com atleta popular. Per exemple un record de Terrassa de mitja marat´┐Ż en categoria promesa. Un cinqu´┐Ż lloc en un campionat d´┐ŻEspanya tamb´┐Ż de mitja (promesa)o un subcampionat de Catalunya per equips. Un tercer lloc en un campionat de Catalunya de marat´┐Ż per relleus o ser el guanyador un any del circuit de curses popular de Terrassa. Alguna que altra vict´┐Żria a la cursa de muntanya de Sant Lloren´┐Ż Savall o altres.

Al 2005 vaig debutar en marat´┐Ż. 2:42 va ser la marca a Gav´┐Ż-Castelldefels. M´┐Żhavia proposat estar entre 2:40-2:45, i aix´┐Ż va ser. Una gran experi´┐Żncia. Volia c´┐Żrrer a Barcelona, per´┐Ż va ser l´┐Ż´┐Żpoca en que aquesta marat´┐Ż va deixar de fer-se durant un per´┐Żode de dos anys.

Un any m´┐Żs tard vaig decidir demanar al meu gran ´┐Żdol ´┐Żpopular´┐Ż i actual entrenador, que es fes c´┐Żrrec de mi en la preparaci´┐Ż de la pr´┐Żxima marat´┐Ż, que seria, aquest cop s´┐Ż, a Barcelona. Ell, de forma desinteressada, va accedir. ´┐Żs tot un honor, encara avui en dia, ser el seu alumne. La marca, en el meu retorn a la marat´┐Ż, va ser de 2:36. Posteriorment vaig baixar fins a 2:35 en un campionat d´┐ŻEspanya a Sevilla. Marca que encara no he pogut superar, per´┐Ż que estic conven´┐Żut que algun dia, si tot va b´┐Ż, tinc possibilitats. Ho he intentat un parell de cops, sense ´┐Żxit, per´┐Ż almenys a l´┐Żultima he tingut un premi inesperat a un temporada molt discreta; subcampi´┐Ż de Catalunya de marat´┐Ż en categoria s´┐Żnior a la marat´┐Ż d´┐ŻEmp´┐Żries 2.012.

Amb en Maqueda he aconseguit guanyar algun 5.000 i 10.000 en pista. Curses de muntanya i bones actuacions a altres curses. Gr´┐Żcies a ell 15:35 als 5.000 pista, 32:48 als 10.000, tamb´┐Ż en pista o 1:10:55 en mitja. Tamb´┐Ż v´┐Żrem proposar intentar batre el record de Terrassa de la prova ´┐Ż1 hora en pista´┐Ż. La marca de tot un il´┐Żlustre Toni Pedrero, feia molt de respecte. Aquell dia, el meu company Bernat Monter i jo, v´┐Żrem batre per partida doble aquell r´┐Żcord que portava un munt d´┐Żanys. I ´┐Żs que en Pedrero va posar el llist´┐Ż ben amunt. Ell mateix ens va felicitar a peu de pista, nomes acabar la cursa. Tot un honor. Guanyar una San Silvestre (Gelida) o una cursa solid´┐Żria (cursa de muntanya contra el sida a Badalona) estan entre les que m´┐Żs carinyosament recordo, gr´┐Żcies al mister Maqueda.

En aix´┐Ż de c´┐Żrrer tot no han estat marques, entrenaments i curses. Puc dir que gr´┐Żcies a aquest esport he conegut a la meva parella. Vaig con´┐Żixer l´┐ŻEva mentre feia s´┐Żries a Can Jofresa. ´┐ŻQuin millor lloc per con´┐Żixer a la persona que estimes? Gaudeixo del fet de poder compartir curses i algun que altre entrenament amb ella.

Tampoc puc oblidar els grans moments que passo compartint entrenaments amb gent com el Diego Garcia, Enric Vila, Carlos Gonz´┐Żlez, Esteban Ram´┐Żrez, Pep Moliner, Josep Guimer´┐Ż, Ahlam Elkakdi, Joan Galan´┐ŻO persones que simplement han estat tot un referent o especials per a mi, com l´┐ŻArturo, president del Viladecavalls o el record de la mort d´┐Żen ´┐ŻSebas´┐Ż, tot just fa un any. Miguel Piqueras, Bartolom´┐Ż Serrano, Jaume Leiva, Vicente Mu´┐Żoz, etc...

Segurament ara mateix em deixo algun que altre nom....Amb amics com aquests, tot ´┐Żs una mica m´┐Żs f´┐Żcil.

Ens veiem ben aviat al pr´┐Żxim repte!!!
Javi L´┐Żpez

Tornar a dalt
Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat Visitar pÓgina web de l'autor Yahoo Messenger MSN Messenger
Mostrar missatges d'anteriors:   
Publicar un tema nou   Aquest tema estÓ bloquejat i no hi pots editar temes ni publicar respostes    ´┐Żndex del F´┐Żrum de ENTRENAMENTS GRUP - TERRASSA -> VOLS LLEGIR CR├ĺNIQUES ?? Totes les hores s´┐Żn GMT + 1 Hora
P´┐Żgina 1 de 1

Canviar a:  
No pots publicar nous temes en aquest f´┐Żrum
No pots respondre a temes en aquest f´┐Żrum
No pots editar els teus missatges en aquest f´┐Żrum
No pots esborrar els teus missatges aquest f´┐Żrum
No pots votar a les enquestes en aquest f´┐Żrum