Índex del Fòrum de ENTRENAMENTS GRUP - TERRASSA ENTRENAMENTS GRUP - TERRASSA

www.mossenhoms.be

FAQFAQ   BuscarBuscar   Llista de MembresLlista de Membres   Grups d'UsuarisGrups d'Usuaris   Registrar-seRegistrar-se 
 PerfilPerfil   Inicia una sessió per veure els teus missatges privatsInicia una sessió per veure els teus missatges privats   Iniciar SessióIniciar Sessió 

Matagalls-Montserrat 2010

Publicar un tema nou   Respondre al tema    Índex del Fòrum de ENTRENAMENTS GRUP - TERRASSA -> Propostes . Pose'ns les teves curses.
Veure tema anterior :: Veure tema següent  
Autor Missatge
Alex

Registrat: 07 Jul 2009
Missatges: 771

MissatgePublicat: Dc Jun 30, 2010 9:50 pm    Assumpte: Matagalls-Montserrat 2010 Respondre citant

El dia 1 de juliol obren les inscripcions.

http://www.matagallsmontserrat.cat/Mm/
Tornar a dalt
Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat
Alex

MissatgePublicat: Dv Jul 02, 2010 3:23 pm    Assumpte: Respondre citant

Jo no m'he inscrit però la faré de pirata i a l'avituallament dels Dònuts ( Matadepera) deixaré el camí i baixaré a Terrassa.

Salutacions

P.D. Aixo si, intentaré fer-la a un ritme rapidet Laughing Laughing Laughing Laughing Preparació per Cavalls del Vent.
Tornar a dalt
Pep Moliner

Registrat: 30 Mai 2005
Missatges: 4810

MissatgePublicat: Ds Jul 03, 2010 5:46 am    Assumpte: Respondre citant

Doncs divuit hores després d'0bertes les inscripcions ja son tancades- Han arribat als 3000 inscrits en menys d'uns dia Surprised
Tornar a dalt
Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat Visitar pàgina web de l'autor Yahoo Messenger MSN Messenger
Toni Rubio

Registrat: 07 Abr 2010
Missatges: 137
Ubicació: Viladecavalls

MissatgePublicat: Dv Jul 16, 2010 6:44 pm    Assumpte: Respondre citant

INSCRIT !!!
17:25
2133

Ja veurem com anem despres de la Carros de Foc... intentarem baixa de les 20 hores Laughing de l'any passat.

[Mm<20; Carros<23:59] Aixi es facil assolir reptes... si tot va be !!!
Tornar a dalt
Alex

MissatgePublicat: Dv Jul 16, 2010 7:22 pm    Assumpte: Respondre citant

Toni Rubio escrigué:
[b][size=18]INSCRIT !!!

[Mm<20; Carros<23:59] Aixi es facil assolir reptes... si tot va be !!!

Madre mia lo que uno tiene que leer Shocked Shocked Shocked Shocked

Un poco e humor......
Mi proximo objetivo sera:

10 Km en menos de 1 Hora.
MItja en menos de 2 Horas
Maraton en menos de 4 Horas.
Matagllas comerme un donnut en menos de 24 Horas.

Asi yo tambien me planteo retos. Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing

Bromas a parte, lo importante no son los retos sino el pasartelo bien.Vamos por buen camino

Saludos
Tornar a dalt
Toni Rubio

MissatgePublicat: Dg Jul 18, 2010 11:00 am    Assumpte: Respondre citant

Es que no se puede ser mas PAPANATAS !!! (lo pongo en negrita y la letra mas grande que he encontrado) Laughing Laughing Laughing Laughing

Ya sabias que te contestaria algo así... Wink
Tornar a dalt
Carlos

Registrat: 10 Mai 2010
Missatges: 23

MissatgePublicat: Dg Jul 18, 2010 12:38 pm    Assumpte: Respondre citant

Toni tienes que tomarte el reto de rebajar el tiempo que hizo el el año pasado Alex, jajaja. Si vamos a correr este año lo tenemos que plantear a 15 horas si no yo no la hago jajajajaja, es broma.

Cuando empiece la temporada de carretera espero hacer bastantes cursas para coger fondo, para el año que viene hacer alguna triatlon olimpica. Hoy he visto la de "la vila" y me he encendido, jajajaja. Por cierto mi coleguita David (Doctor) le hemos cronometrado 1:18:39, esta bien para ser la primera. Nos ha dejado un buena marca para superarla.

Toni animate y el año que viene haces una Sprint, despues de lo que he visto hoy la hace cualquiera, sin menos preciar a nadie, hay mucha diversidad del nivel de la gente.
Tornar a dalt
Agustinjr

Registrat: 09 Jun 2005
Missatges: 1362

MissatgePublicat: Dl Set 13, 2010 5:44 pm    Assumpte: Respondre citant

COMPTA ENRERA MOSSENERS!!!!!!!!!!
Tornar a dalt
Alex

MissatgePublicat: Dj Set 16, 2010 8:13 pm    Assumpte: Respondre citant

Eiiiii, que jo nomes fare 60Km.

Ens veiem dissabte a Coll formic.

Salutacions
Tornar a dalt
Pep Moliner

MissatgePublicat: Ds Set 18, 2010 11:00 am    Assumpte: Respondre citant

M'estic començant a posar dins les espardenyes Embarassed
Tornar a dalt
Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat Visitar pàgina web de l'autor Yahoo Messenger MSN Messenger
Toni Rubio

MissatgePublicat: Dg Set 19, 2010 6:54 pm    Assumpte: Respondre citant

Bueno, utilizando el argot Trialero, he tenido un fiasco.

Despues del primer avituallamiento con dolor de estomago y cansancio general (similar a un estado febril).

Dejo la prueba en el KM30, sin ganas de esforzarme los siguientes 53KM.

Enhorabuena a los que la han terminado y a los que no, no pasa nada, los caminos siguen ahí.

Saludos

Editat per darrera vegada per Toni Rubio el Dg Set 19, 2010 8:13 pm, editat 1 cop en total
Tornar a dalt
Alex

MissatgePublicat: Dg Set 19, 2010 7:15 pm    Assumpte: Respondre citant

Be, ja tenim l'entrenament al SAC.

Arribada a Coll formic una mica just de temps, entre cosa i cosa surto a les 16:45.
Inici caminant fins arribar a la carretera( 300 metres). Aquí comença el meu entrenament.Pla pujada fins el pla de la calma a un ritme molt bo sense deixar de corre( ni en les petites pujades). Baixada a Aiguafreda a tota merdaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!! Ho vaig passar com feia dies que no gaudia tant en una baixada. Arribada a Aiguafreda i comencem la pujada caminant ràpid. Arribada a dalt i tornen a corre. PAssem controls,avituallement,etc..... Començo a baixar el ritme perquè les sensacions no son del tot bones i encare queda un bon tros. En aquest instant em trobo en Pep. Baixo el ritme i decideixo anar una estona amb ell. Va ser una bona decisió per baixar una mica de cardio. Ens cau la nit i a uns Km de Sant Llorenç decideixo deixar en Pep i anar tot solet.
Arribada a Sant Llorenç Savall amb molta força amb un temps de 5:45( mes o menys). Avituallament,trucada a la dona i tornem-hi.
Sortida tranquil·la perquè be una petita pujada. Arribada a dalt i tornem a corre. Aquest tram es un puja/baixa on es pot corre fins a la pujada de les arenes. Aquí el meu cos comença a patir els primers símptomes de cansanci( res de l'altre mon). Últims 2 km corrents fins arribar a Matadepera amb uns temps de 7:15.

Pujo al cotxe i cap a casa que en unes horetes toca la Mercè( a trote temps final 53:25 amb unes sensacions de no haver fet res de res, molt content).

En principi estic per ser sub11h, potser l'any vinent???

Salutacions a tots els participants de la MM
Tornar a dalt
Pep Moliner

MissatgePublicat: Dg Set 19, 2010 7:23 pm    Assumpte: Respondre citant

Toni Rubio escrigué:
Buenos, utilizando el argot Trialero, he tenido un fiasco.

Despues del primer avituallamiento con dolor de estomago y cansancio general (similar a un estado febril).

Dejo la prueba en el KM30, sin ganas de esforzarme los siguientes 53KM.

Enhorabuena a los que la han terminado y a los que no, no pasa nada, los caminos siguen ahí.

Saludos
Sap greu Toni; a veure si haurà estat algun avituallament. En el meu cas em limito a te i algun Sandwich, a banda dels donuts del Camí Moliner (Matadepera), algo de xocolata, avellanes, iogurt a Vacarisses.
No ho se, en el meu cas m'ha anat com tenia previst i a banda de les suposades molèsties físiques, he pogut finalitzar-la.

No et desanimis i a recuperar-se

Editat per darrera vegada per Pep Moliner el Dg Set 19, 2010 7:25 pm, editat 1 cop en total
Tornar a dalt
Pep Moliner

MissatgePublicat: Dg Set 19, 2010 7:24 pm    Assumpte: Respondre citant

Alex escrigué:
Be, ja tenim l'entrenament al SAC.

Arribada a Coll formic una mica just de temps, entre cosa i cosa surto a les 16:45.
Inici caminant fins arribar a la carretera( 300 metres). Aquí comença el meu entrenament.Pla pujada fins el pla de la calma a un ritme molt bo sense deixar de corre( ni en les petites pujades). Baixada a Aiguafreda a tota merdaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!! Ho vaig passar com feia dies que no gaudia tant en una baixada. Arribada a Aiguafreda i comencem la pujada caminant ràpid. Arribada a dalt i tornen a corre. PAssem controls,avituallement,etc..... Començo a baixar el ritme perquè les sensacions no son del tot bones i encare queda un bon tros. En aquest instant em trobo en Pep. Baixo el ritme i decideixo anar una estona amb ell. Va ser una bona decisió per baixar una mica de cardio. Ens cau la nit i a uns Km de Sant Llorenç decideixo deixar en Pep i anar tot solet.
Arribada a Sant Llorenç Savall amb molta força amb un temps de 5:45( mes o menys). Avituallament,trucada a la dona i tornem-hi.
Sortida tranquil·la perquè be una petita pujada. Arribada a dalt i tornem a corre. Aquest tram es un puja/baixa on es pot corre fins a la pujada de les arenes. Aquí el meu cos comença a patir els primers símptomes de cansanci( res de l'altre mon). Últims 2 km corrents fins arribar a Matadepera amb uns temps de 7:15.

Pujo al cotxe i cap a casa que en unes horetes toca la Mercè( a trote temps final 53:25 amb unes sensacions de no haver fet res de res, molt content).

En principi estic per ser sub11h, potser l'any vinent???

Salutacions a tots els participants de la MM

M'ha alegrat molt poder estar una bona estona al teu costat. Tens un físic increïble i t'esperen grans reptes.
Quan ens hem separat, he continuat amb el meu estil característic i a partir de Sant Llorenç Savall, anava amb tots els llums d'emergència encesos. He passat pel Cami Moliner, jejeje, a les nou hores aprox.

Moltes gràcies pels bons moments passats i m'ha fet gràcia quan m'has dit.

"vols la meva llanterna ?" que és com un far.
Tornar a dalt
Alex

MissatgePublicat: Dg Set 19, 2010 7:27 pm    Assumpte: Respondre citant

Ei Pep quin temps has fet???? Sub 15?????
Tornar a dalt
Pep Moliner

MissatgePublicat: Dg Set 19, 2010 7:31 pm    Assumpte: Respondre citant

No, què va; he anat molt malament, però he fet el temps que em mereixia: 15h32' Embarassed
Tornar a dalt
Agustinjr

MissatgePublicat: Dl Set 20, 2010 9:30 pm    Assumpte: Respondre citant

Toni l ´any que be et treus l´espina. En Àlex ets un puto amo en tot lo que et posses a fer i Pep tio MOLTES FELICITATS. Desprès de l´any que portes i no haver fer cap tirada llargueta per la MM10 es tot un èxit arrivar i haver fet un bon temps.

salutacions

Agustinjr
Tornar a dalt
Pep Moliner

MissatgePublicat: Dt Set 21, 2010 12:01 pm    Assumpte: Respondre citant

Embarassed Sí, estic molt content

Wink

a veure quan faig crònica Rolling Eyes
Tornar a dalt
hotquico

Registrat: 02 Jul 2008
Missatges: 20

MissatgePublicat: Dt Set 21, 2010 1:43 pm    Assumpte: Respondre citant

Hola companys,

Quan de temps sense escriure-us ni veure-us per aquests camins del Valès.
On us vàreu ficar que no us vaig veure a ningú?
Álex, si vas sortir a les 16:45, havíem d'estar molt a prop a la sortida doncs jo sortia a les 16:56. No ens vam veure de casualitat. Ara bé, amb el plugim que estava caient, i tothom tant tapat era difícil reconèixer ningú.
Pep, a quina hora vas sortir?
Bé, la meva 1era participació ha estat un èxit! No estava segur d'acabar. Anava amb un company que era la seva 6ena participació i això em va ajudar moltíssim.
Vam decidir córrer exclusivament en baixada i portar un ritme de caminada lleuger a pujades i plans.
Tot molt bé fins el km 36. Al 42, abans de Sant Llorenç, un baixon important, però sort que fins a Sant Llorenç era baixada. Crec que vam arribar-hi en 7h.
Hi fem una parada tècnica de 40 min., canvi de roba inclòs, que em va anar de fàbula. No diré que fos com començar, però vaig carregar moltes piles.
km 50 en 8h. 30min.
D'aquí en endavant només vaig patir una mica a Coll de Grúa (quines tres pujadetes), no s'acaba mai!
km 63 (deixalleria) en 11h.
Els darrers 20 km van resultar força plàcids (dintre de l'esforç global).
Entrem a Monistrol a les 7:15h. del matí. Darrer esforç sense presses i a les 8:15h. erem al Monestir.
Temps invertit 15h.19min. Proba superada! Bona experiència.
He de dir que si hagués anat sol no hauria acabat la travessa. M'hauria perdut a molts indrets i hagués acabat desistint.

A veure si ens veiem aviat per l'Egara i comentem la jugada

Salut
Tornar a dalt
Alex

MissatgePublicat: Dt Set 21, 2010 2:09 pm    Assumpte: Respondre citant

Ei hotquico moltes felicitats per la teva primera MM i sobre amb un temps molt bo.

Era dificil veurens perque jo vaig arribar a les 16:30 i a 16:45 ja estaba corrent direccio Matadepera.

Ens veiem a l'Egara.

Salutacions
Tornar a dalt
Pep Moliner

MissatgePublicat: Dt Set 21, 2010 2:39 pm    Assumpte: Respondre citant

Laughing 40' minuts de repòs i fas aquest marcon !! enhorabona hotquico . Apuntes maneres Wink

Vaig sortir a les 16:02 i com a capelina duia una excel·lent bossa d'escombraries dels vint-duros que hores d'ara conservo .

A l'Ègara promet ser una temporada interessant amb noves incorporacions. Continuo a la rereguarda. Vingui qui vingui i com diria en Jero, està fort.

A veure si aviat podem compartir uns bons entrenaments plegats.
Tornar a dalt
Agustinjr

MissatgePublicat: Dt Set 21, 2010 2:42 pm    Assumpte: Respondre citant

Hotquico molt be!!!!!!!!!!! això vol dir que has fet entrenaments secrets Wink Wink . La setmana que be ja m´agradria fer aquet temps Embarassed Embarassed haver si et deixes veure pel l´Egara.

salutacions

Agustinjr
Tornar a dalt
Pep Moliner

MissatgePublicat: Dt Set 21, 2010 6:38 pm    Assumpte: Respondre citant

A partir d'un fitxer he penjat la classificació per si algú hi està interessat

http://egara.webs.com/CLAS_MATAGALLS_2010.htm
Tornar a dalt
Alex

MissatgePublicat: Dt Set 21, 2010 10:04 pm    Assumpte: Respondre citant

Pep Moliner escrigué:
A partir d'un fitxer he penjat la classificació per si algú hi està interessat

Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil per temps si hages arribat a Montserrat estaria entre els 20 primers Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil quina rabia.

L'any que be.........

Salutacions
Tornar a dalt
Pep Moliner

MissatgePublicat: Dt Set 21, 2010 10:14 pm    Assumpte: Respondre citant

Això que anant al meu costat anaves al pas de "Las Muñecas de Famosa"

l'any vinent ja seràs un expert i encara aniràs millor.

Tornar a dalt
Alex

MissatgePublicat: Dj Set 23, 2010 2:31 pm    Assumpte: Respondre citant

Algu el coneix????????

- Foto by Koala Team
Tornar a dalt
Pep Moliner

MissatgePublicat: Dj Set 23, 2010 2:45 pm    Assumpte: Respondre citant

És l'única fotografia que havia trobat; va haver una persona que no se si ens coneixia, que es va girar expressament a retratar-nos amb els germans Cobo, que feien el mateix entrenament que tu, amb la diferencia que el més jove te quinze anys i que el gran ostenta el rècord de 100 qm. de Terrassa.
Tan de bo la trobi per algun lloc

Gràcies Àlex
Tornar a dalt
Pep Moliner

MissatgePublicat: Dv Set 24, 2010 3:41 pm    Assumpte: Respondre citant

"Els Pals de la Matagalls", era la novetat de la meva desena participació i he dit que penso que sigui la darrera. No per res, si no per què penso que ja està bé. Si, unes hores abans preguntava a un expert si em recomenava usar pals d'alumini per fer la travessa. Al no obtenir resposta, per què ja es sap internet... els vaig agafar i van ésser protagonistes.
Abans la prèvia de que a la sortida, on ens ha fet de taxista l'Albert Ureta, hi arribo a recollir el pitrall, que tenia reservat per sortir a una hora prefixada: 16:02 i que es surt minut a minut en grups d'uns cinquanta a l'hora, i que m'afanyo a recollir junt amb en Jordi Vinyeta i en Jordi Gallego.
Mentre esperem, una fina pluja ens fa la murga. Veig al col·lectiu com la majoria amb les seves capellines o impermeables, la majoria molt eficients, estan influïts per aquest plugim, molt suportable. Al matí, vaig anar a un comerç de tot a cent, o a setanta cinc cèntims, a comprar un parell de bosses de plàstic amb forma d'impermeable i que em vaig col·locar, no sense certa vergonya. També dir, que duia un impermeable, dels anomenats normals a la motxilla, però que preferia mantenir eixut per més endavant. El cert que no vaig utilitzar.
Sense massa temps per badar, donat que aviat es fa l'hora i en fila sortim tot col·locant-nos una argolla plàstica per ser identificats com a inscrits, per diferenciar-nos d'excursionistes que comparteixen la marxa i no estan apuntats.
Com que he sortit d'hora els camins estan menys concorreguts i es pot córrer amb suavitat tota la primera part, excepte on les pujades es fan esgotadores. Arribes al primer control on sotmets la targeta que duem al control de codi de barres i que faràs en deu ocasions. L'avantatge d'haver anat tantes vegades a fer la travessa, és que sorpreses poques.
Els pals eren protagonistes, per què de moment, tot i no fer massa nosa; no saps per on agafa'ls i et mantenen ocupat. Primer endevinar la mida que en que la part graduable has de situar el pals: es nota que ho domino. Després, entre la bossa de plàstic que duc al damunt i que gràcies a la motxilla va força bé i que li dono alta nota d'efectivitat. Manté el cos calent. No et mulles i no pesa gens. M'alleugereix veure que algú ha triat per impermeable aquest símil de bossa d'escombraries.
En la primera part, menjo una galeta de musli i faig un traguinyol a un preparat de beguda isotònica que duia des de casa. Tinc que dir que cada vegada que feia qualsevol moviment diferent, els pals se m'entortolliguen i recordo prop d'Aiguafreda, que per poc vaig de nas a terra.

Però, bé a aquesta localitat veig un avituallament molt nodrit de l'organització, que no hi havia estat, i bec un te, menjo mig sandwich de tonyina i replego una ma d'avellanes, per encarar la pujada, ara si amb l'ajut d'aquests pals que tan m'hi estic referint. Aprofitant que la llum diürna permet veure bé on trepitges i que em sento bé, corro per tot arreu on es pot i els pals son de gran ajut per donar seguretat a les passes.
Coincideixo amb tres coneguts, els germans Cobo, que surten amb la intenció de portar al més jove de quinze anys fins a Matadepera. Xerrem una estona, però jo continuo a la meva. Ara serà un amic d'entraments i que te grans condicions, qui es posa a la meva alçada i decideix anar amb mi. Aviat se'n adona que te que volar sol si vol que la prova que s'ha pres com a entrenament també fins a Matadepera, vol que li serveixi per una altre que farà aviat; "Cavalls del Vent", que és on ara poso els ulls per l'any vinent. Recordo amb carinyo que estava disposat a deixar-me una llanterna comprada comprada recent: una llanterna que il·lumina un munt: increïble com il·llumina i que me la vulgui deixar: quins amics !.
Entrada la nit, ja corro molt menys i prop de Sant Llorenç Savall noto molèsties importants a l'esquena, típiques de sempre que faig proves per muntanya d'aquesta durada. Aquestes molèsties cada vegada son més evidents i em limiten, però arribo al bonic poble on puc saludar a dues persones que fan marxes d'aquest tipus amb una gran solvència, l'Alfred Miralles i José Luis Fracco.
Em sorpren que quan demanes que et posin beguda isotònica a la botella em diuen "ens han dit que només el que cap a un got": bé ells sabran.
Un altre detall em passa pel cap. Davant la complica-desa de lligar la tornada, com més triguin en passar-me amics que tenen solucionat aquest tema, més fàcil que m'hi pugui afegir. Pensava: m'ha de passar, en Vinyeta, en Garcia, en Serra... que son els meus possibles. Bé en Vinyeta ja m'havia passat i li dic que no m'esperi; i no em fa cas. Acabarà esperant-me tres hores. Això no te preu.
Ara bé el meu estimat macís de Sant Llorenç, que si et queda un bri d'energia, aquí la deixes. M'aparto sovint per deixar passar marxadors més lleugers i d'aquí fins el "Camí Moliner", característic pel mig donut que ens espera i altres begudes i menjar sòlid.
A la part propera a Vacarisses se'm posa a la meva alçada en Joan Llopart, que em diu que porta vint-i-cinc edicions, amb la característica de que ell si que abans de la sortida ha pujat el Matagalls, que és com es feia abans.
A Vacarisses arribo bastant tocat de tot arreu, i encara que hi ha un lloc fantàstic per deixar-se anar, no aconsegueixo fer ni un pas corrent. Camino com puc, i torno a treure la meva bossa d'escombraries que hores d'ara li dono al costat dels pals, molt bona nota, que tot i que fa estona que no en parlo, faig servir de forma continuada i als que tinc que agrair que m'hagi anat força bé.

Un parèntesi: Ara m'entre escric llegeixo al facebook a en Xeix que em diu que vaig sortir massa fort i a la meva resposta de que soc un novell, em diu que tinc que fer-ne unes quantes més per aprendre'n, al que responc amb agraïment tot dient que tinc els dits índex als timpans: clar en clau de broma sempre.
En Josep Garcia, també estava esperant-me, que tenia el vehicle a Monistrol: vol dir que tenia la tornada molt bé avui.
Bé la darrera part, la pujada agònica a Montserrat, on m'esperava l'amic Jordi Vinyeta i amb la seva muller, pacientment i als que tinc que agrair la paciència i felicito a tothom que la ha pogut finalitzar. A aquell que s'ha quedat pel camí, que hi hauran altres ocasions i que només és una prova esportiva, i prou.
De nou quan acabes una satisfacció immensa que tots tenim dins molt interioritzada i que no es pot descriure de cap manera. Tan sols que és una experiència única, sigui les vegades que siguin les que hagis fet aquesta travessa.

Si t'has llegit to això, si que te mèrit. Ara ets tu que has de fer la Matagalls i explicar-m'ho, no ?

Pensa en embolicar-te els peus amb esparadrap, anar als vint duros a comprar un impermeable i sobretot: "Els Pals de la Matagalls".

Si voleu veure la classificació;

i si voleu piular
http://twitter.com/pepmoliner

Tornar a dalt
Mostrar missatges d'anteriors:   
Publicar un tema nou   Respondre al tema    Índex del Fòrum de ENTRENAMENTS GRUP - TERRASSA -> Propostes . Pose'ns les teves curses. Totes les hores són GMT + 1 Hora
Pàgina 1 de 1

Canviar a:  
No pots publicar nous temes en aquest fòrum
No pots respondre a temes en aquest fòrum
No pots editar els teus missatges en aquest fòrum
No pots esborrar els teus missatges aquest fòrum
No pots votar a les enquestes en aquest fòrum